طرز تهیه سالاد پیاز و خیار

طرز تهیه سالاد پیاز و خیار , دستور تهیه سالاد پیاز و خیار یونانی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد پیاز و خیار است. از آنجا که خیار حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هست، می تواند به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک کنند و ویتامین C باعث افزایش کلاژن و الاستین می شود ، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در خیارها سلولهای پوستی ما را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند ، باعث زنده نگه داشتن پوست می شود. خیار همچنین دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و به جلوگیری از احتباس آب کمک می کند. این سالاد به دلایل فوق بسیار مقوی و سالم است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد پیاز و خیار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد پیاز و خیار
ماست یونانینصف لیوان
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
سرکه سفید یا آبلیمو یا سرکه سیب۲ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده تازه۱ مشت
خیار خرد شده۳ تا ۴ عدد
پیاز قرمز کوچک خرد شده۱ عدد
نمک و فلفل سیاهطبق ذائقه

طرز تهیه سالاد پیاز و خیار

مرحله اول

برای تهیه سالاد پیاز و خیار خوشمزه و مخصوص به روش یونانی در ابتدای کار یک کاسه مناسب بر می داریم. در ادامه خیار را به صورت نگینی متوسط خرد کرده و درون آن می ریزیم. سپس پیاز را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه حاوی پیاز و خیاز اضافه می کنیم. حالا مواد سالاد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سس یونانی مخصوص سالاد را آماده می کنیم.

مرحله سوم

سپس ماست و پودر سیر و آبلیمو یا سرکه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم. به آرامی مواد را با هم مخلوط می کنیم. سپس سالاد را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. سپس آن را سرو می کنیم.