مصرف کرتون با دوز بالا موجب ضعیف شدن ماهیچه می شود

منبع: تالاب

83

1400/3/22

06:17


مصرف کرتون با دوز بالا موجب ضعیف شدن ماهیچه می شود

مصرف کرتون با دوز بالا موجب ضعیف شدن ماهیچه می شود
 
 
تهران – استاد دانشگاه کالیفرنیا گفت: بیمارانی که مجبور به مصرف کورتون با دوز بالا هستند در دراز مدت دچار ضعف ماهیچه می شوند.
 
 
دکتر بهروز صالحیان که روز پنچ شنبه در بیمارستان فیروزگر در خصوص بیماری آتروفی ماهیچه ای صحبت می کرد ، در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: برخی بیماری مانند سرطان ، تیروئید ، دیابت که بیمار باید کرتون با دوز بالا مصرف کنند موجب آتروفی عضلانی یا همان ضعف عضلانی در فرد می شود.
 
وی اظهار داشت:‌ برای درمان بسیاری از بیماری ها که پایه التهابی دارند نیاز به مصرف کرتون است که مصرف آن با دز بالا عوارض متعددی از جمله دیابت و تخلخل استخوانی شدید را ایجاد می کند که باعث کاهش حجم عضلانی و پایین آمدن قدرت عضلات می شود.
 
وی ادامه داد: تحقیقات دراین خصوص نشان داده است که مولکولی به نام ” مایوستاتین ” تمام این تغییرات مولکولی را ایجاد می کند که باعث به وجود امدن آتروفی عضلانی می شود.
 
صالحیان افزود: کرتون با دوز بالا تمام تغییرات خود را دراین مولکول انجام می دهد ، سنتز را متوقف می کند و باعث ضعیف شدن ماهیچه می شود.
این استاد دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشت: در تحقیقات خود تاثیر یک امینا اسید معمولی به نام ” گلوتامین “‌ را در حیوانات بررسی کردیم که نشان داد که این آمینا تا حدود 50 درصد تاثیر منفی کرتون را کاهش می دهد.
 
به گفته وی در حال حاضر مشغول بررسی و تاثیر آن برروی انسان هستیم.
 
صالحیان گفت: این آمینا اسید در تمام پروتئین ها مانند گوشت وجود دارد همچنین به شکل پودر نیز تولید شده و اختیار افراد قرار می گیرد.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو