فقدان یک نظامِ توانمند برای ارزیابی فعالان این حوزه نیز منجر به سردرگمی بین فعالان بخش تجارت خارجی شده است. شرکت‌های پست یکی از معدود شرکت‌هایی هستند با داشتن مجوزها و ضمانت‌های قانونی لازم، خدمات جامع واردات و صادرات را در کنار ترخیص گمرکی می‌توانند انجام دهند. 

خدمات جامع واردات و صادرات

شرکت پست سریع بین‌المللی PDE دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پست خصوصی در ایران، خدمات جامع واردات و صادرات را از حمل تا ترخیص گمرک ارائه می‌دهد. دفاتر متعدد شرکت PDE در چین، امارات، کانادا و ... کار حمل کالا به سراسر جهان را از طریق بستری قانونی و مطمئن ایجاد و تسهیل کرده است. 

حمل بار

حمل بار سنگین بین‌المللی

اگرچه شرکت پست PDE از طریق دفاتر و باجه‌های پستی خود کار حمل مرسوله‌های کوچک را به تمام مقاصد خارج از کشور (حتی آمریکا و کانادا) انجام می‌دهد اما بخش مستقلی از شرکت به کارِ حمل بارهای سنگین (زمینی، دریایی یا هوایی) و انجام امور صادرات و واردات می‌پردازد.

خرید اینترنتی

 خرید از فروشگاه‌های خارجی

شرکت‌های پست به واسطه کارکردِ ذاتیِ خود ارتباط نزدیکی با فروشگاه‌های اینترنتی دارند، پست PDE نیز از همین روی برای رفاهِ حال مردم ایران که امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی را ندارند، امکان خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی از جمله علی‌بابا، علی اکسپرس، آمازون، Ebay و ... را فراهم آورده است.

واحد پشتیبانی شرکت PDE از طریق شماره 02141546 پاسخگوی سوالات کاربران است.