سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز با موضوع دغدغه های مردم آغاز شد.

در سومین مناظره یک سوال مشترک از ۷ کاندیدا، پرسیده شد و کاندیداها ۷ دقیقه فرصت پاسخگویی دارند.

اولین دغدغه مردمی که مورد سوال قرار گرفت «گرانی و نرخ بالای تورم»، بود و امیرحسین قاضی زاده هاشمی اولین کاندیدایی که به این دغدغه پاسخ داد و گفت:

لازم است که این دغدغه ها ریشه یابی شود و روش اصلاح بیان شود. عدم توازن در بخش مسکن، آموزش و ..را شاهدیم. با اینکه افزایش تولید مسکن داشته ایم اما محصور در چند استان بوده است که باعث مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی کشور شده است. منابع کشور به صورت نادرست درحال توزیع هستند، و ساختارها استضعاف گر هستند.

مردم این را از چشم مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولان می بینند. ما در پنجره طلایی هستیم ولی وضعیت کشور دچار قفل و انسداد شده است. بی اعتمادی به دولت ها شکل گرفته است. در کرونا مردم به شدت گرفتار شدند، خانواد ای می شناسم که سرپرست خانوار فوت کرده و  دو بچه یتیم به جای گذاشته است. مردم یک سال است که بین نان و جان مانده اند.

خطاب به مسئولان و آقای روحانی می گویم در این جمع کسی حاضر نیست که عملکرد دولت را گردن بگیرد، شما از دفتر خارج شوید در صداوسیما در موضوع کرونا و دیگر موضوعات با شما مناظره کنم. در گرانی بنزین مشخص نشد که چه کسی مسئول است، نهایت مقام رهبری مجبور شد وسط کار بیایند چون مسئولان عذرخواهی نکردند یا استعفا ندادند.

مساله ما در دولت حتما مساله گرانی هست مساله مسکن هست و ...اما مساله اصلی نظام دیوان سالاری کشور است که ۷۰ سال است تغییر نکرده و باعث شده مردم روز به روز مستصعف تر شوند و عده ای که به رانت و قدرت وصل هستند برخوردار شوند و مردم ضعیف تر. موضوع این است که سازوکارهای اداره کشور تغییر کند، باید طرز تفکر مدیران تغییر کند. 

ما روز به روز مردم را از میدان خارج کرده ایم، حاج قاسم می گفت هرجا مردم در عرصه بودند عرصه موفقیت بود . پیش بینی کرده ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و برخی اختیارات اجرایی به فرمانداران و شورای برنامه ریزی شهرستان واگذار کنیم.اختیار عزل و نصب مدیران را هم به مردم واگذار کرده ایم. همه شهرستان ها از نظر ما پایتخت هستند و هیات وزیران هستند.

این خبر درحال تکمیل است...