امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص رشد افسار گسیخته قیمت ها گفت:

برای اصلاح امور باید نگاه منظومه ای داشت. وقتی از مهار تورم به عنوان ام‌المسائل حرف می زنیم به این معناست که تورم باعث فقر و بیکاری و نابرابری و ایجاد مهاجرت شده است. تورم سن ازدواج را بالا برده است. وقتی به ساختار ایحاد تورم نگاه می کنیم، همه نهادها نقش داشته اند. مسئله بانک های دولتی و خصوصی و بودجه، نقدینگی، نظام توزیع و زیرساخت های تولید کشور همه در این خصوص نقش داشته اند. موانع زیادی در مقابل رسیدن کالای ارزان به مصرف کننده است.

ما ارز یارانه ای داده ایم اما مشخص نشد تکلیف این ارزها چیست و چگونه به مردم رسید. مجموعه مبدا تا مقصد باید مدیریت شود. از زمان واردات تا سفره مردم یا صادرات، این زنجیره کلان باید نظارت شود. دولت ما مشارکت جو است و کارها را به مردم واگذار می کند و از طریق شرکت های عمومی که نهادهایی مدنی هستند، اجازه می دهد بر دولت نظارت شود.

دولت فقط در سه وجه دخالت خواهد کرد. توانایی اتحادیه های موجود در کشور توانمند است و می تواند به جای دولت مدیریت کند. در مسئله مرغ، ما ۲.۵ برابر ظرفیت مصرف داخلی، توان تولید داریم. در مسئله مرغ، اتحادیه ها گفتند اجازه بدهید ما خودمان مدیریت کنیم.

من خیلی سریع بیست برنامه دولت سلام را می گویم. تورم را زیر ۵ درصد برسانیم، ۴.۵ میلیون مسکن بسازیم، ایران را بدون سوتغذیه می کنیم، وزارت خانواده تشکیل می دهیم، صندوق اعتبار خانواده شکل می دهیم و به زوج های جوان ۵۰۰ میلیون کمک می کنیم، نظام یک پارچه مالیاتی و حمایتی، توزیع منابع، مدل شهر-کشوری را پیاده می کنیم، مدل نظام شایستگی را اجرا می کنیم، طرح قنات ملی ایران را اجرا می کنیم، سهمی از سهام شستا و صندوق ذخیره فرهنگیان را به کارگران و معلمان ارائه می دهیم، مسئله بورس را حل می کنیم.