رئیسی گفت: مردم بدانند که رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد و هر ایرانی حقش تضمین شده و شیعه، سنی، معلم، کارگر، کشاورز، همه اقلیم‌ها و گویش‌ها یکسانند و مردم نسبت به او حق دارند و دولت هم  وظیفه دارد.

 سیدابراهیم رئیسی در جمع بندی و بخش پایانی آخرین مناظره انتخاباتی گفت:

مسئول طرح بنزین دولت بود. آن بخشی که در جلسه سران قوا مطرح شد فقط محل هزینه‌کرد آن بود. برای اینکه بدانند مقصر کیست هم گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و  هم گزارش مسئولان عالی رتبه قضائی وجود دارد. در اجرای آن بی تدبیری شد.

 اگر کسی قرار است پاسخگو باشد آقای روحانی است. تمام بازداشتی‌های اعتراضات آبان هم مدت‌هاست که  مورد عفو قرار گرفتند مگر آن‌هایی که ارتباط خارجی داشته‌اند.

 دولتی که می خواهد اجرای عدالت کند باید بتواند همه ظرفیت‌های کشور را استفاده کند و قدرت اجماع سازی داشته باشد و  توان اجرایی قوی داشته باشد. ما برنامه هایی مثل برنامه توسعه پنجم و ششم داریم که دولت به بسیاری از آنها عمل نکرده است؛ لذا برنامه وجود دارد و کارنامه موید برنامه است و برنامه بدون کارنامه امر شعاری است.

مردم بدانند که رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد و هر ایرانی حقش تضمین شده و شیعه، سنی، معلم، کارگر، کشاورز، همه اقلیم‌ها و گویش‌ها یکسانند و مردم نسبت به او حق دارند و دولت هم  وظیفه دارد.