طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز سیب زمینی ذغالی و کباب شده همیشه مورد توجه بوده است. در زندگی های شهری که امکان تهیه سیب زمینی ذغالی نیست، سیب زمینی تنوری با فر پیشنهاد می شود. این سیب زمینی در کنار دیپ اسفناج، طعم خوب و لذت بخشی به وجود می آورد. سیب زمینی تنوری را می توان به عنوان عصرانه یا پیش غذا مورد استفاده قرار داد. همچنین برای دورچین غذاهای کبابی می توان آن را کنار غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج
سیب زمینی۳ الی ۴ عدد
پودر سیر (سیر تازه)۲ قاشق چای خوری (۳ حبه)
سبزی خشک معطر۲ قاشق چای خور
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
پنیر پارمیزانکمی
روغن مایع یا روغن زیتون۵ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای دیپ اسفناج
ماست۲ پیمانه
اسفناج تفت داده۱ پیمانه
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه با دیپ اسفناج در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و درون قابلمه می ریزیم. روی آن را آب ریخته و روی شعله زیاد می گذاریم تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کرده و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش کرده و سیب زمینی ها را خرد می کنیم. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. در ادامه یک کاسه برداشته و سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم. روغن مایع یا روغن زیتون را روی آن می ریزیم.

مرحله سوم

پودر سیر را به آن اضافه می کنیم. می توان سیر تازه را رنده کرد و روی آن ریخت. سبزی خشک مانند آویشن و … را به آن اضافه کرد. پاپریکا و پنیر را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس آن را به آرامی زیر و رو می کنیم.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را درون سینی یا ظرف فر می ریزیم و درون فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. وقتی سیب زمینی ها برشته شد، آن ها را زیر و رو کرده و مجدد ۲۰ دقیقه در فر می گذاریم تا خوب ترد شود. در این فاصله دیپ اسفناج را تهیه می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار، اسفناج ها را شسته و خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. اسفناج ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ و نیم پز شود. یک کاسه برداشته و ماست را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

اسفناج ها که از دما افتاده است را به آن اضافه می کنیم. دو حبه سیر را رنده کرده و به ماست اضافه می کنیم. نمک و فلفل سیاه را مخلوط کرده و در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد هم برود. سپس در کنار سیب زمینی های تازه از فر در آمده سرو می کنیم.