طرز تهیه چیز کیک هلو

طرز تهیه چیز کیک هلو با ژله خوشمزه

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک هلو ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک از بیسکوییت آماده است و فقط کافی است در مدت زمان کمی، مایه پنیری را تهیه کرده و به صورت لایه ای با میوه های تازه تهیه کرد. این چیز کیک را می توان به عنوان دسر استفاده نمود. علاوه بر آن می توان به عنوان یک نوع شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. این چیز کیک نیازی به فر ندارد و به عنوان چیز کیک بخچالی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک هلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک هلو
بیسکوییت دایجستیو۱۵۰ گرم
کره۷۵ گرم
شکر دانه ریز۳۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۶۰۰ گرم
شکر دانه ریز اضافی۱۰۰ گرم
اسانس وانیل۱ قاشق چای خوری
پودر ژله هلو۱ بسته ۱۰۰ گرمی
آب جوش۱۲۵ میلی لیتر یا نصف پیمانه
خامه قنادی همزد۲۰۰ گرم
هلوی تازه۴ عدد درشت

طرز تهیه چیز کیک هلو

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با هلو ابتدا بیسکوییت را درون مخلوط کن یا آسیاب می ریزیم و به طور کامل پودر می کنیم. در صورتی که آسیاب در دسترس نباشد ،می توان بیسکویت را رنده کرد، سپس از الک رد کرد تا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله در یک کاسه بیسکوییت آسیاب شده و کره و شکر را می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند و آن را در قالب مستطیلی به اندازه ۲۰×۳۰ سانتیمتر ریخته و با پست قاشق کاملا فشرده می کنیم.

مرحله سوم

آن‌گاه قالب را در یخچال می گذاریم تا ببندد. در ادامه یک کاسه دیگر برداشته و پنیر، شکر اضافی و وانیل را با همزن برقی می زنیم تا صاف و یکنواخت شود. در ادامه پودر ژله هلو را در آب جوش حل می کنیم تا کاملا با آب یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه حاوی ژله را روی بخار کتری قرار می دهیم تا شفاف شود و کامل حل شود. سپس می گذاریم کنار تا خنک شود. وقتی ژله خنک شد، به مایه پنیری اضافه می کنیم. سپس به آن خامه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف مقدار مایه تهیه شده را روی بیسکوییت ها می ریزیم. در ادامه هلو ها را پوست کنده برش می زنیم. هلو ها را روی لایه پنیری می چینیم. سپس باقی مانده مایه پنیری را روی هلو ها می ریزیم و صاف می کنیم.

مرحله ششم

سپس چیز کیک را ۶ ساعت درون یخچال یا شب تا صبح در یخجال می گذاریم تا ببندد و آماده شود. سپس چیز کیک ها را به اندازه دلخواه برش زده و روی آن را با خامه فرم گرفته و برش های هلو و دراژه های بادامی تزیین می کنیم و درون ظرف مناسبی قرار می دهیم.