طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی

طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی , دستور پخت رولت سوئیسی مارمالادی

رولت یکی از شیرینی های پرطرفدار به حساب می آید که مورد توجه کل مردم کشورهای جهان است و مختص جای خاصی نیست. رولت همان طور که از نامش پیداست، به صورت رول در می آید و می توان با هر ماده ای درون رولت را فیلینگ کرد. این مواد می تواند خامه قنادی یا کرم یا شکلات و میوه یا مارمالاد باشد. در این دستور، رولت سوئیسی مارمالادی تهیه می شود. از هر مارمالادی می توان برای رولت نیز می توان استفاده کرد. برای روی شیرینی هم می توان از شکلات ذوب شده و پودر قند یا سس شکلات تزیین نمود. این شیرینی را می توان برای پذیرایی یا به عنوان دسر در مهمانی ها استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت سوئیسی مارمالادی
زرده تخم مرغ۵ عدد
شکر۵۰ گرم
آرد۹۰ گرم
بکینگ پودر۲ گرم
شیر۵۰ میلی لیتر
روغن مایع۵۰ میلی لیتر
سفیده تخم مرغ۵ عدد
شکر۷۰ گرم

طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی

مرحله اول

برای تهیه رولت خوشمزه سوئیسی با طعم مارمالادی یک کاسه بر می داریم و سفیده ها را درون آن می ریزیم. کمی با همزن می زنیم تا مخلوط شود. سپس شکر را به آن کم کم اضافه می کنیم. حداقل ۱۰ دقیقه می زنیم تا کاملا سفت شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را داخل یک ظرف دیگر می ریزیم و با شکر اضافه می کنیم. در ادامه با همزن حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. روغن مایع و شیر را به آن اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. این مخلوط را کم کم به سفیده ها را اضافه کرده و با لیسک بدون این که پف سفیده بخوابد زیر و رو می کنیم. داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن می کنیم و مواد را داخل سینی می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی را دو سه بار به سطح کار می کوبیم. در ادامه در فر گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه زیر و رو روشن می پزیم. وقتی به طور کامل پخته شد، از فر خارج کرده و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم تا کیک سرد شود.

مرحله پنجم

کیک را روی یک کاغذ روغنی بر می گردانیم. کاغذ رویی را جدا کرده و مارمالاد دلخواه را روی کیک می مالیم. با کمک کاغذ روغنی زیری کیک را رول می کنیم. داخل یخچال به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال استراحت می دهیم و سپس سرو می کنیم.