طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری

طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری , دستور پخت پیراشکی گوشت پنیری

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از یک خمیر و یک مایه گوشتی تهیه می شود. در این دستور، خمیر مایه گوشتی با هم پر شده و سرخ می شود. همچنین درون پیراشکی پنیر پیتزا ریخته می شود. این پیراشکی ها را می توان به عنوان پیش غذا یا فینگر فود در مهمانی ها سرو نمود. می توان درون پیراشکی ها از هر ماده گوشتی مانند مرغ ریش ریش شده یا سبزیجات تفت داده شد پر کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی گوشت پنیری
تخم مرغ۱ عدد
روغن۴ قاشق غذا خوری
ماست۲ قاشق غذا خوری
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
نمک و آویشنبه مقدار لازم
شکر۱ قاشق چای خوری
آردبه مقدار لازم
آب ولرمنصف لیوان
مواد میانی
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه با گوشت و پنیر در ابتدای کار، خمیر مایه و شکر را داخل یک کاسه می ریزیم. نصف لیوان آب ولرم می ریزیم و در آن را می بندیم. سپس اجازه می دهیم تا به عمل آید. اگر آب سرد به خمیر مایه اضافه کنیم به عمل نمی آید.

مرحله دوم

در این مرحله گرمای آب باید در حدی باشد که با انگشت گرما را حس کرد. یک کاسه دیگر برداشته و تخم مرغ و روغن و ماست و نمک و کمی آویشن و فلفل به آن اضافه کرده و با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و بهم می زنیم تا یک خمیر منسجم و نرمی بدست آید که به دست نچسبد. سپس کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن می گذاریم و روی آن را سلفون یا پارچه می کشیم.

مرحله چهارم

سپس حدود یک و نیم ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کند و پف کند. در این فاصله، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم و روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

وقتی روغن داغ شد، پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که گوشت تغییر رنگ پیدا کرد، زردچوبه و نمک و فلفل را اضافه کرده و با گوشت تفت می دهیم.

مرحله ششم

فلفل دلمه ای ها را ریز خرد کرده و به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. روی سطح کار را آرد پاشی کرده و پف خمیر را با دست می گیریم. سپس کمی ورز داده و با وردنه پهن می کنیم.

مرحله هفتم

سپس با کاتر گرد ۱۰ سانتی قالب می زنیم. خمیر گرد را روی قالب پیراشکی گذاشته و داخل آن را از مواد میانی دلخواه ریخته و کمی هم پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و قالب رو می بندیم و فشار می دهیم تا شکل بگیرد.

مرحله هشتم

می توان به جای دستگاه با دست پیراشکی ها را بست و پیچید. برای این کار، وقتی خمیر را به صورت گرد کاتر زدیم، یک سمتش را مواد میانی ریخته و سمت دیگر را روی آن می گذاریم که نیم دایره شود. سپس لبه های آن را با چنگال فشار داده تا فیکس شود.

مرحله نهم

در مرحله پایانی داخل تابه کوچکی مقدار روغن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. بعد از این که روغن داغ شد، پیراشکی رو داخل روغن قرار داده و با حرارت متوسط سرخ میکنیم و بعد روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی آن کشیده شود.