طرز تهیه تارت توت فرنگی

طرز تهیه تارت توت فرنگی رزا منتظمی با ژله فیلم با بیسکویت شف طیبه با مارمالاد توت فرنگی قیمت

تارت یکی از شیرینی های خشک به حساب می آید که بسته به این که داخل آن از چه موادی پر شده باشد، نام متفاوتی دارد. تارت توت فرنگی یکی از این نوع شیرینی ها است که درون تارت از کرم پودینگ آماده و توت فرنگی و ژله توت فرنگی پر می شود. پایه این تارت، به صورت کیک طبخ می شود. تارت ها را می توان در قالب های کوچک تهسه کرد و به صورت شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها و عید نوروز تهیه و استفاده نمود. همچنین می توان به عنوان میان وعده با چای و قهوه میل کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت توت فرنگی
شیر۱ استکان معادل نصف لیوان
شکر۱ استکان
روغن مایعیک چهارم لیوان
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ پاکت
آرددو و نیم استکان
مواد لازم برای کرم
پودینگ وانیلی۱ پاکت
شیر۵۰۰ میلی لیتر
شکر۲ قاشق غذا خوری
مواد روی تارت
توت فرنگی۵۰۰ گرم
ژله مخصوص کیک۱ پاکت

طرز تهیه تارت توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه تارت خوشمزه و مخصوص با توت فرنگی در ابتدای کار، کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن برقی خوب می زنیم تا رنگش روشن شود. شیر و روغن مایع را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. قالب تارت را چرب کرده و خیلی کم آرد می پاشیم. مایه کیک را درون قالب می ریزیم. قالب گرد ۲۸ سانتی مورد استفاده است. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کیک را داخل فر به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. می توان خامی کیک را به خلال دندان تست کنیم. اگر خلال دندان از کیک تمیز بیرون در آمد پخته است. کیک را از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد.

مرحله چهارم

در این دستور، برای کرم از پودینگ وانیلی حاضری استفاده می کنیم. در ادامه یک پاکت پودینگ وانیلی را طبق دستور روی پاکت آماده می کنیم. بعد از سرد شدن کیک قالب را بر می گردانیم و به آرامی  از قالب خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کرم ولرم شده را روی کیک می ریزیم. توت‌فرنگی‌های را شسته و هر کدام را به ۴ قسمت برش می زنیم و روی کرم می چینیم. در آخر یک پاکت ژله کیک یا ژله های موجود در بازار، تهیه می کنیم. طبق دستور ژله با دو لیوان آب تهیه می شود.

مرحله ششم

در مرحله پایانی ژله را در یخچال می گذاریم تا نیم بند شود. سپس هم می زنیم تا غلیظ شود. نباید خیلی غلیظ شود چون روی کیک صاف نمی شود. روی توت فرنگی ها می ریزیم و حدود ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم.