علیرضا زاکانی در خانه + عکس

علیرضا زاکانی در خانه + عکس


89

1400/3/23

09:00


تنها چند روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای جلب توجه مردم و بالا بردن شانس خود برای انتخاب تلاش می کنند؛ چه از طریق صحبت هایشان در مناظره های انتخاباتی و چه فعالیت در شبکه های اجتماعی. علیرضا زاکانی یکی از هفت نامزد نهایی است که برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در ۴ سال آینده تلاش می کند، کسی که چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و فعالیت در بسیج دانشجویی را در کارنامه دارد.

علیرضا زاکانی در خانه + عکس

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا زاکانی در ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در محل میدان خراسان در تهران به دنیا آمد. پدر او ، حسین زاکانی، یک کشتی گیر و از چهره های شناخته شده تهران و منطقه شهر ری بوده و گفته می شود به مدت ۲۸ سال مسئولیت برگزاری مراسم سالگرد غلامرضا تختی را بر عهده داشته است. علیرضا زاکانی در روزهایی که کمی بیش از ۱۵ سال داشت راهی جبهه شد و از ناحیه، دست، پا و گردن دچار مجروحیت شد. علیرضا زاکانی در مجموع ۶۲ ماه در جنگ ایران و عراق حضور داشته و با شرکت در ۱۵ عملیات و جانبازی ۵۰ درصد به فعالیت خود در جبهه ها پایان داد. وی در سال ۱۳۶۲ دیپلم خود را گرفته و بعد از پایان جنگ، در سال ۱۳۶۸ در رشته دستیاری پزشکی کودکان دانشگاه تهران پذیرفته شد.

علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش های مجلس و یکی از هفت نامزد نهایی است که برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در 4 سال آینده تلاش می کند

زاکانی در ادامه در سال ۱۳۸۳ توانست در رشته پزشکی هسته ای تخصص خود را دریافت کند. وی مدعی شده که به دلیل حضور در جبهه نتوانسته درس بخواند و در دوران دبیرستان دو بار تجدید شده است. علاوه بر این، زاکانی در مورد شبهاتی که وبسایت خبری بامداد در مورد مدرک پزشکی و سه بار مشروط شدن در دانشگاه وارد کرده بود، گفته است: «ذیل همان نامه منتشر شده در بامداد نوشته شده بود که دو ترم از این سه ترم از مشروطی درآمده‌ام که دلیل آن تأخیر در اعلام نمرات بوده‌است که هنوز این چنین مشکلاتی برای دانشجویان رخ می‌دهد و نکته دیگر آنکه آن یک ترم هم به آن دلیل مشروط شدم که مجبور بودم در کنار درس و مسئولیت بسیج دانشگاه برای تأمین خرج زندگی؛ یازده ماه از سال با ماشین کار کنم».

وبسایت بامداد با انتشار تصویری مدعی شده بود که علیرضا زاکانی در دوره تحصیل در ۳ ترم مشروط شده و در دوران متوسطه نیز ر درس های ریاضی و شیمی در سال تحصیلی ۶۳-۱۳۶۲ به ترتیب نمره ۲.۲۵ و ۳.۵ گرفته و در دوران دانشگاه نیز با ارتباطاتی که داشته توانسته رشته تحصیلی خود را از دستیاری کودکان به پزشکی هسته ای تغییر دهد. زاکانی مدعی شده که به دلیل جانباز بودن و مشکلات جسمی، از طرف دانشگاه به او پیشنهاد تغییر رشته داده شده است. زاکانی از سال ۱۳۷۷ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بوده و مناظرات وی به مصطفی تاج زاده از مشهورترین مناظره های دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و پس از آن بود. او در سال ۱۳۷۹ مسئولیت سازمان بسیج دانشجویی کل کشور را در اختیار داشته و تا سال ۱۳۸۲ در این سمت باقی ماند.

پس از استعفا از مقام خود در بسیج دانشجویی، زاکانی وارد رقابت های انتخاباتی مجلس شده و در مجلس هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات به مجلس راه یافت و در مجلس هشتم و نهم نیز از همین حوزه در مجلس حضور یافت. در انتخابات مجلس دهم اما زاکانی در رتبه سی و نهم قرار گرفته و از راهیابی به مجلس باز ماند. زاکانی در مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قم نامزد شده و به مجلس راه یافت و اکنون ریاست مرکز پژوهش های مجلس را بر عهده دارد. جالب اینکه زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و ۹۶ نیز نامزد شده بود که هر بار صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تایید نشد. زاکانی پس از تایید صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفته است که دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران در تهران داشته و همسرش نیز یک خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد. همچنین وی مدعی شده که تنها ۱۰۰ میلیون برای کمپین انتخاباتی خود هزینه خواهد کرد.  زاکانی اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار پزشکی هسته است و در بیمارستان امام خمینی تهران و مجتمع درمانی ولیعصر نیز مشغول به کار است.

علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش های مجلس و یکی از هفت نامزد نهایی است که برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در 4 سال آینده تلاش می کند

زندگی شخصی علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی با یک همسر شهید به نام معصومه پاکتچی که از ازدواج قبلی خود یک فرزند داشت ازدواج کرده و با وی صاحب به سه فرزند دختر شده است. پاکتچی دارای تحصیلات سطح سه حوزه علمیه قم بوده و گفته می شود که معاون حوزه های علمیه استان تهران است. دختران زاکانی به نام های طیبه، مریم و زینب هر سه متاهل هستند. مریم همان دختری است که زاکانی مدعی شده بود مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و برای ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی دیجیتال به دانشگاه پلی تکنیک لوزان رفته است. زاکانی در مورد دختران خود مدعی شده که از کودکی باهوش بوده و دخترش مریم نیز در دانشگاه با نمرات عالی فارغ التحصیل شده است.

همچنین وی پس از شایعاتی مبنی بر زندگی کردن دختر و دامادش در سوییس، مدعی شده که دختر و دامادش در ایران زندگی کرده و دخترش پس از دریافت بورسیه به سوییس رفته و پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشته است. وی می گوید که هیچ کمک دولتی برای تحصیل دخترش وجود نداشته و خود نیز هیچ ارزی برای تحصیل دخترش در سوییس هزینه نکرده است. علیرضا زاکانی در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت: «دخترم به من گفت که من می‌خواهم به کشور خدمت کنم، اما ادامه رشته‌ای که مورد نظر من است در ایران مقدور نیست.من به او گفتم اگر رشته‌ای که می‌خواهی به واسطه آن به کشور خدمت کنی در کشورمان نیست، من استقبال می‌کنم از اینکه تو این پرچم افتخار را شاگردی کنی و به کشور وارد کنی». او در ادامه در این باره تصریح کرد: «به دختر من گفتند درس خود را ادامه بده اما گفت می خواهم بیایم در ایران خدمت کنم. من ریالی خرج دخترهایم نکردم و یک دلار و هیچ ارزی به آن ها ندادم».

علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش های مجلس و یکی از هفت نامزد نهایی است که برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در 4 سال آینده تلاش می کند

وی در مورد رشته تحصیلی دخترش نیز چنین گفت: «دخترم در رشته علوم انسانی دیجیتال که حدود چند سال است که در دنیا راه اندازی شده و پس از آمریکا یک دانشگاه رتبه ۱۰ اروپا که دخترم در آنجا تحصیل کرد، این رشته را داشت. دخترم نه بورسیه شد و نه سهیمه‌ای دریافت کرد بلکه فقط با کارها و پژوهش‌های خود در آن دانشگاه قبول شد. دخترم درس ۲ ساله را طی یک سال و نیم به پایان رساند و یکسال است که به کشورمان بازگشته است».  در هفته های اخیر شایعات زیاد دیگری در مورد علیرضا زاکانی منتشر شده که از آن میان می توان به ادعای داشتن دو همسر، سه بار مشروطی در دوران تحصیل و استفاده از رانت برای تحصیل در رشته پزشکی هسته ای اشاره کرد. همچنین از زبان زاکانی نقش شده که وی ۲۰ میلیون حقوق گرفته و ۱۵.۴ میلیون را صرف امور انقلابی می کند. زاکانی گفته که اگر رییس جمهور شود، آمریکایی ها به التماس افتاده و مجبور به برداشتن تحریم ها خواهند شد. او همچنین مدعی شده که ماشین شخصی نداشته و حقوق پزشک هیئت علمی می گیرد و ماهی ۴.۵ میلیون برای گذران زندگی به همسر خود می دهد.

علیرضا زاکانی پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ طی احکامی روح‌الله متفکر آزاد (نماینده تبریز) را به سمت ریاست ستاد انتخاباتی و مالک شریعتی (نماینده تهران) را به سمت سخنگوی ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده است. زاکانی در جریان مناظره های انتخاباتی بیشتر از دیگر کاندیداهای اصولگرا به انتقاد از دولت حسن روحانی پرداخت و بارها به عبدالناصر همتی، دیگر نامزد انتخابات و نماینده اصلاح طلبان در این رقابت ها، به خاطر سیاست هایشان در موضوع ارز و بورس تاخت.

 

منبع: روزیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو