یک کارگردان انیمیشن‌های کوتاه مطرح کرد: «انیمیشن‌های کوتاه» تنها برای حضور در جشنواره‌ها و دریافت جوایز بین‌المللی تولید می‌شود

منبع: سینما پرس

90

1400/3/23

09:35


سینماپرس: مهدی علی‌بیگی کارگردان انیمیشن‌های کوتاه معتقد است تولید این گونه از آثار نمی‌تواند بازگشت سرمایه قابل‌توجهی داشته باشد.

 انیمیشن کوتاه «تماشاچی»

سینماپرس: مهدی علی‌بیگی کارگردان انیمیشن‌های کوتاه معتقد است تولید این گونه از آثار نمی‌تواند بازگشت سرمایه قابل‌توجهی داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، مهدی علی بیگی کارگردان انیمیشن در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت‌های هنری خود بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴ سال است که روی طراحی و ساخت یک بازی برای کنسول‌های بازی کار کرده‌ام که تولید آن یک پروسه طولانی را به همراه داشت. همچنین چند پروژه تبلیغاتی انیمیشن در دست داشتم و در کنار آن یک پروژه برای یورو ۲۰۲۰ کار کردم.

وی بیان کرد: همچنین در تلاش هستم تا یک پروژه کوتاه انیمیشن را کار کنم که در حال حاضر در مرحله نگارش هستم و هنوز برنامه دقیقی برای تولید آن وجود ندارد.

این کارگردان انیمیشن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سختی تولید انیمیشن در کشور و فاصله فعالان انیمیشن از این حوزه توضیح داد: متاسفانه به دلیل بودجه اندکی که برای انیمیشن قرار داده می‌شود، تولید در این زمینه بسیار سخت شده است، به عنوان مثال اگر بخواهید از کانون پرورش فکری و یا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پروژه بگیرید، به اندازه درآمدی که از طریق ساخت بازی و یا هر فضای دیگر دریافت می‌کنید، نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بودجه برای انیمیشن‌های کوتاه محدود است و اگر بخواهیم درآمد بیشتری داشته باشیم باید پروژه‌های بزرگ‌تری مانند انیمیشن‌های سینمایی داشته باشیم که بتواند سرمایه گذاری بهتر و در کنار آن بازگشت مالی بهتری داشته باشد.

این هنرمند ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در فضای گیم فعالیت می‌کنم فکر می‌کنم اگر این تولیدات در فضای بین‌المللی ادامه داشته باشد، اتفاق خوبی برای آن رخ دهد و می‌توانم شاهد سرمایه گذاری‌های خوب و جالبی در این حوزه باشم که می‌تواند من را به بازارهای بزرگ‌تر در این حوزه وصل کند.

علی‌بیگی گفت: متاسفانه تولید فیلم کوتاه چندان نمی‌تواند در بازگشت سرمایه موفق باشد و فضای آن نسبت به گذشته مهجورتر شده است، این در حالی است که عرضه فیلم انیمیشن بلند سینمایی خود بازار گسترده‌تری دارد.

وی ادامه داد: این آثار تنها برای حضور در جشنواره‌ها و دریافت جوایز بین‌المللی تولید می‌شود، البته تاکید می‌کنم که کسانی که فیلم کوتاه می‌سازند دورنگارشان تولید فیلم بلند سینمایی انیمیشن است.

کارگردان انیمیشن «چنج اور» در پایان بیان کرد: تا امروز برای ساخت انیمیشن بلند سینمایی اقدام نکرده‌ام، اما این راهم می‌دانم که سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه وجود ندارد و کسانی که در زمینه تولید انیمیشن بلند سینمایی تجربه دارند نیز در ایران کم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو