دیدنی های هال اشتات دهکده رویایی اتریش

دیدنی های هال اشتات دهکده رویایی اتریش


منبع: آرگا

77

1400/3/23

10:11


سفر به اتریش و بازدید از دیدنی های هال اشتات یکی از جذابیت هایی جهان گردی است که می تواند مقصد علاقه مندان به تماشای طبیعت بکر و زیبا هر منطقه از قاره اروپا باشد.

روستای هال اشتات یکی از روستاهای دیدنی و پرجاذبه و گردشگر پذیر کشور اتریش می باشد که برای بازدید و تماشای این جاذبه ها لازم است به آن سفر کنید، اما برای سفر به آن نیز لازم است با برخی موارد و نکات و اطلاعات اولیه و قلی را آشنایی داشته باشید. هال اشتات هر روح تشنه ای را سیراب می کند که بیشتر از این زبان یارای توصیف آن را ندارد پس برای آشنایی بیشتر با این روستای تاریخی با آرگا همراه شوید تا به طور کامل با دیدنی های هال اشتات این دهکده یا روستای زیبا آشنا شوید.

معرفی دیدنی های هال اشتات اتریش

این روستا از روستاهای معروف و دیدنی کشور اتریش می باشد که نه تنها در این سرزمین بلکه در تمامی جهان می باشد. هال اشتات دهکده ای کوچک مملو از سکوت و آرامش و امنیت با اهالی مهربان، مهمان نواز است. با وجود شهرت فراوانش در حال حاضر تقریبا تا سال ۱۹ میلادی شناخته شده نبود و به واسطه ی معادن نمک موفق شد خود را به دنیا معرفی نموده و یکی از قطب های توریستی جهان گردد.

از دیگر دلایل شهرت و مطرح بودن آن می توان به قدمت طولانی اش مربوط به تقریبا دوران آهن و مصنوعات تاریخی از جمله منازلی ۷ هزار ساله و ۲ هزار ساله مربوط به دوران برنز و چشم اندازهای طبیعی زیبایش همچون کوهستان ها، دریاچه های چشم نواز اشاره داشت.

دیدنی های روستای هال اشتات

هال اشتات قدیمی ترین روستای اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپایی (اروپای مرکزی) است که دارای زبان رسمی و رایج آلمانی و دین اصلی و رسمی مردمان آن مسیحیت با مذهب کاتولیک می باشد. اتریش به کشور موسیقی معروف می باشد که شهرهای مهم و زیبای بسیاری را در خود جای داده است. وین پایتخت این کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر می باشد که قصد مهاجرت به اتریش و یا سفر به آنجا را دارند. البته روستاگردی آن هم روستای زیبای مثل هال اشتات چیزی نیست که با بازدید هیچ شهری عوض کرد.

روستای هال اشتات دارای مساحت ۵۹.۸ کیلومتر مربع در بلندای ۵۱۱ متری سطح زمین, و در جنب دریاچه ای «هال اشتات» همنام خود دهکده واقع شده است. هال اشتات یکی از قدیمی ترین روستاهای سکونتی واقع در قاره اروپا می باشد که مساحتی بالای ۲۳ مایل مربع و ارتفاعی ۵۱۱ متر را شامل می شود.

در رابطه با شنا کردن در آب این دریاچه می توان گفت که در «اوبرتون» منطقه ای اقامتی در محدوده ی گموندن, واقع در دریاچه هال اشتات که قسمت ویژه ای اختصاص داده شده به عوض کردن لباس، زمین بازی، زمین والیبال، و در نهایت مغازه اسنک فروشی وجود دارد.

آشنایی با جاذبه های دییدنی و تماشایی هال اشتات

جاذبه های طبیعی و گردشگری هال اشتات

این روستا که یکی از کهن ترین سکونتگاه های انسانی در قاره اروپا محسوب می شود، به دلیل این تاریخی بودن و قدمت طولانی اش توانسته به شهرت برسد و البته در لیست آثار جهانی یونسکو ثبت گردد. همچنین اولین معدن نمک و غارهای نمکی بی نهایت چشم نواز در این ناحیه یافت گردید که جهت توریست ها خیلی جذاب می باشد.

۱ – دریاچه هال اشتات

این دریاچه مدت ها به قرن است که پل مرتبط ساز میان هال اشتات و اوبرترون و سالزکامرگوت محسوب می شود, دریاچه هال اشتات تنها راه موجود جهت جابجایی نمک به دست آمده از معدن نمک روستای هال اشتات به سایر نواحی در قدیم بوده که در حال حاضر بازدیدکنندگان بر بالای کوههای مجاور دریاچه خاطره انگیز ترین دقایق عمر خود را رقم می زنند و یا در آب پاک و صاف آن قایق سواری و شنا می نمایند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی تاریخی و مذهبی هال اشتات

۲ – موزه هال اشتات

تاریخ تاسیس این موزه به سال ۱۸۸۸ میلادی می رسد که به منظور به تصویر کشیدن مصنوعات تاریخی مکشوفه در این روستا انجام شد که با رجوع به موزه می توانید از گذشته ی روستا و بناهای دوران سنگ تا حال حاضر اطلاع یابید. مصنوعات تاریخی معدن نمک هال اشتات و سازه های دوران آهن نیز نشان داده می شوند.

معرفی جاذبه های دیدنی هال اشتات

۳ – صومعه ی کالورینبرگ

این صومعه در سال ۱۷۱۱ م توسط زنی با همسرش از منشی های دادگاه، به سبک باروک احداث گردید. صومعه ی تاریخی در ناحیه ی «کالورینبرگ» در مجاورت یک کوه دارای منظره ای وصف ناشدنی واقع شده است.این بنا که به منظور عبادت اهالی روستا تاسیس شد, مدفن موسسان و ایجاد کنندگان خود گردید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و تماشایی هال اشتات

۴ – میدان بازار هال اشتات

این میدان که یکی از دیدنی های هال اشتات به شمار می رود در قلب روستا واقع شده که از مکان های توریستی و دیدنی این روستا محسوب می شود که در میان آن پیکره ای از «تَثلیت» واقع شده است. در این میدان اتفاق های گوناگونی از جمله جشن گرامیداشت شام آخر مسیح و بازار کریسمس به اجرا در می آید که هر کدام از جذابیت های آن به شمار می رود. می توانید در رستوران ها، هتل ها، کافه های آن اقامت نموده و از مغازه های موجود سوغات خریداری کنید.

آشنایی با دیدنی های هال اشتات

۵ – صومعه ی عروج

این صومعه متعلق به کاتولیک های روم می باشد که بر بالای تپه ای در هال اشتات واقع شده است, صومعه ی هال اشتات که در طی قرون گذشته به دفعات نوسازی گردیده و گسترش یافته, دارای یک محراب زیبا و گورستانی باستانی در کنار خود می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی و تماشایی هال اشتات

۶ – صومعه مسیح

پادشاه «ژوزف دوم» به نام مسامحه و سازش را در دین مسیحیت جایز شمرده و مذهب پروتستان مسیحیت را در مرزهای گسترده اتریش – مجارستان کنونی مجاز اعلام نمود. در آن هنگام پروتستان های زیادی در هال اشتات سکونت داشتند و به دلیل اینکه صومعه ای جهت اجرای مراسم دینی و مذهبی وجود نداشت تا قرن هجدهم میلادی در منزلی مشغول عبادت شدند که تقریبا پس از ۶۰ سال، صومعه ای به اسم «کلیسای مسیح» دارای برج و ناقوس ایجاد گردد که در حال حاضر یکی از سمبل ها و نمادهای روستا محسوب می شود.

جاذبه های توریستی و زیبای هال اشتات

۷ – منزل چارنل

این منزل متعلق به قرن دوازده میلادی بوده که تقریبا ۱۲۰۰ جمجمه انسان را شامل می شود، خانه ی تاریخی نامبرده در صومعه ی مایکل به سبک باروک بنا شده است که مورد شگفت انگیز آن این است که ۶۱۰ تا از جمجمه های موجود نقاشی گردیده و مکان و زمان فوت هم بر روی آن نوشته شده است.

انجام این سنت شگفت انگیز از سال ۱۷۲۰ م شروع شد زیرا محیط کافی جهت دفن اموات در قبرستان کلیسا نبود، به این صورت پس از گذشت ۱۰ – ۱۵ سال از مراسم به خاکسپاری نخست جمجمه و استخوان های آنها را از قبر بیرون آورده و آنها را تمیز و خشک می نمودند، سپس با استفاده از شاخه های خشک شده و رنگ آنها را مزین می ساختند. مانند ساخت دخمه مرگ پاریس فرانسه در مواجه با اشباع شدن گورستان شهر از جنازه ها و بوی بد و بیماری های بسیار ایجاد شد.

معرفی مکان های دیدنی و پربازدید هال اشتات

۸ – معدن نمک

طبق تعدادی از مدارک و اسناد تاریخی, معدن نمک هال تا قرن ۱۵ میلادی فعالیت داشته که چندین سال است این معدن از کار افتاده و تاریخی با آشناسازی بازدیدکنندگان از قدمت معدن و زندگی معدنچی ها میزبان آنان بوده است و از جاذبه های دینی و توریستی روستای هال اشتات شمرده می شود.

معرفی دیدنی های هال اشتات

۹ – پل هوایی داخشتاین

این پل هوایی در مرتفع ترین بخش پیست اسکی داخشتاین، مجهز به جدیدترین تاسیسات در بلندای ۲۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است که در هوای سالم و فاقد ابر از بالای آن می توان قسمت هایی از جمهوری چک، اسلوونی و اتریش را ببینید. کف این پل از جنس شیشه بوده و قسمتی از مرتفع ترین پل معلق کشور اتریش و دیدنی های هال اشتات محسوب می شود.

معرفی مهمترین دیدنی های هال اشتات

۱۰ – مصنوعات تاریخی

 حداقل ۱۰۰ ها مصنوع تاریخی در هنگام ساخت یک موتورخانه در زیر فروشگاهی ورزشی یافت گردید که برای بازدید از آن می توانید در طی ساعت های کاری این فروشگاه ورزشی بدون هزینه مراجعه کنید, همچنین کشفیات قابل توجهی نیز در پیرامون روستای قدیمی و باستانی هال استات صورت گرفته که اصلی ترین آنها ۲ هزار گور مربوط به اواخر عصر برنز و ابتدای عصر آهن و معدن های نمک پیش از تاریخ می باشد.

دیدنی های روستای هال اشتات

همانطور که در بندهای بالا گفته شد روستای هال اشتات با دیدنی های منحصر به فرد و جذابش، همچنین طبیعت زیبا و مردمان مهمان نوازی که دارد یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و شناخته شده ی کشور اتریش محسوب می شود.

هال اشتات در تمامی فصول زیبا و دیدنی می باشد اما در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد, به عنوان در زمستان تغییر ظاهر دوست داشتنی و مورد پسندی به خود می گیرد؛ که ماههای آوریل، مارچ، می ، اکتبر، نوامبر مناسب ترین زمان جهت بازدید از روستا دانست. قابل توجه شما عزیزان گفته می شود که در تله کابین و معدن های نمک در طی فصل زمستان تعطیل می باشند.

آشنایی با جاذبه های زیبا و منحصر به فرد هال اشتات

ضمن معرفی دیدنی های هال اشتات در این مطلب با کلیک بر روی مکان های دیدنی اتریش می توانید با دیگر جاذبه های گردشگری و توریست پذیر این کشور آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو