روزهای برگزاری و تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعیین شد

منبع: پرشین وی

52

1400/3/23

11:05


در این مطلب تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰ و روزهای برگزاری آن را می بینید

با توجه به شیوع بیماری کرونا انتظار می رفت تاریخ برگزاری کنکور سراسری عوض شود و به گونه دیگری برگزار شود. سازمان سنجش پس از بررسی های فراوان زمان برگزاری این رویداد مهم را اعلام کرد. در ادامه در پرشین وی تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰ را مشاهده می کنید

تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰
در پنج گروه آزمایشی را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره روزهای
برگزاری کنکور سراسری در گروه‌های مختلف اظهار کرد: با توجه به
مصوبه شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا،
آزمون سراسری روز چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه
(به ترتیب ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر) برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: بر این اساس کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه، ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه، ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی در صبح روز شنبه، ۱۲ تیر برگزار می شود.

تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰

اعلام تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: متقاضیان لازم است از روز
یکشنبه، ۶ تیر برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود به سایت
سازمان سنجش مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش توضیح داد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور
درباره جزئیات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری روز ۳۰ خرداد در سایت
سازمان سنجش منتشر می شود.

بد نیست انتقادی به زمان برگزاری کنکور را ببینید

با اینکه سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۰ را طی ۴ روز برگزار خواهد کرد ولی باید به این نکته توجه کرد که تعداد داوطلبان کنکور تجربی که قرار است در یک روز کنکور دهند حدود ۶۰۰ هزار نفر است و سایر کنکورها نیز جمعیت بسیار بالایی دارند در نتیجه افزایش تعداد روزهای برگزاری کنکور چندان موثر نیست.

تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰

درباره تاریخ کنکور سراسری ۱۴۰۰

ناگفته نماند سختی بیش از پنج ساعت استفاده از ماسک، دستکش و شیلد و کاهش اکسیژن‌رسانی به مغز حین آزمون (حدود ۲۵۰ دقیقه مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور تجربی و ریاضی است و علاوه بر آن داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون باید در حوزه امتحانی حاضر باشند زیرا درهای ورودی حوزه آزمون بسته خواهد شد) شرایط را برای داوطلبان سخت می‌کند و به تبع آن بسیاری از داوطلبان که زحمت کشیده‌اند نمی‌توانند در وضعیت مناسب آزمون بدهند.

اکثر آزمون‌های کشوری به اواخر تیر یا مرداد منتقل شده‌اند ولی کنکور سراسری که بزرگترین قشر داوطلبین را به خود اختصاص داده در کمال تعجب در موعد مقرر برگزار می‌شوند، همچنین از تجربه موفق سال گذشته در برگزاری آزمون سراسری در مرداد ماه نمی‌توان غافل شد که شاهد بودیم نه تنها باعث آسیبی به شروع دوره دانشگاهی متقاضیان نشد بلکه با کنترل و محدودیت‌های ایجاد شده باعث قطع زنجیره ویروس شد.

باشگاه خبرنگاران و فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو