٣١درصد مردم هنوز نامزد مورد نظر را انتخاب نکردند

منبع: برترین ها

45

1400/3/23

12:41


طبق نتایج آخرین نظرسنجی حضوری ایسپا در ۱۹ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد نمونه ۵۱۲۱ نفر در سطح کل کشور، ۳۱.۵ درصد افرادی که گفته‌اند قطعاً یا به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، هنوز کاندیدای مورد نظرشان را برای رأی دادن انتخاب نکرد‌ه‌اند.

ایسپا: طبق نتایج آخرین نظرسنجی حضوری ایسپا در ۱۹ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد نمونه ۵۱۲۱ نفر در سطح کل کشور، ۳۱.۵ درصد افرادی که گفته‌اند قطعاً یا به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، هنوز کاندیدای مورد نظرشان را برای رأی دادن انتخاب نکرد‌ه‌اند. این میزان در مقایسه با موج قبل نظرسنجی حضوری ایسپا در ۱۱ خرداد ۹.۵ درصد کاهش یافته است. در این بخش به بررسی ویژگی این گروه از جامعه پرداخته شده است.

با توجه به نتایج این نظرسنجی زنان بیش از مردان در خصوص کاندیدای مورد نظرشان مردد هستند. ۳۵.۸ درصد زنان و ۲۷ درصد مردان علی‌رغم آنکه قصد مشارکت در انتخابات دارند هنوز در خصوص فردی که به آن رأی می‌دهند تصمیم نگرفته‌اند.

گروه سنی بالای ۵۰ سال بیش از سایر گروه‌ها در خصوص کاندیدای مورد نظرشان مردد هستند. ۳۰.۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال که قصد شرکت در انتخابات دارند کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند، اما این میزان با افزایش سن بیشتر می‌شود. ۲۸.۹ درصد مشارکت کنندگان ۳۰ تا ۴۹ سال و ۳۵.۹ درصد مشارکت‌کنندگان بیش از ۵۰ سال کاندیدای مورد نظرشان برای رأی دادن را انتخاب نکرده‌اند.

مشارکت‌کنندگان فاقد تحصیلات دانشگاهی بیش از مشارکت‌کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی در انتخاب کاندیدای مورد نظرشان مردد هستند. ۳۵.۲ درصد افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی که قصد مشارکت در انتخابات پیش‌رو را دارند هنوز کاندیدای مورد نظرشان را برای رأی دادن انتخاب نکرده‌اند. این میزان بین مشارکت‌کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی ۲۲.۸ درصد است.

مشارکت‌کنندگان ساکن در مناطق روستایی بیش از سایر مشارکت‌کنندگان در انتخاب کاندیدای مورد نظر مردد هستند. ۳۷.۲ درصد مشارکت کنندگان در انتخابات که ساکن در مناطق روستایی هستند، گفته‌اند هنوز کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند. این میزان بین مشارکت‌کنندگان شهرهای غیر مرکز استان ۲۹.۹ درصد و بین مشارکت کنندگان ساکن در مراکز استان‌ها ۲۷.۹ درصد است.

زنان خانه‌دار و افراد بیکار که قصد مشارکت در انتخابات دارند بیش از سایر گروه‌های شغلی در انتخاب نامزد مورد نظرشان مردد هستند.

از افرادی که گفته‌اند قصد شرکت در انتخابات دارند اما هنوز کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند پرسیده شده است «اگر همین امروز انتخابات برگزار می‌شد شما از بین نامزدهای ریاست‌جمهوری به کدام یک رأی می‌دادید؟». ۴۰.۹ درصد افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند اما هنوز به طور قطعی نامزد مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند، گفته‌اند اگر امروز انتخابات برگزار شود به ابراهیم رئیسی رأی می‌دهند.

همچنین در پاسخ به این سوال، ۱۰.۳ درصد به محسن رضایی، ۳.۵ درصد به عبدالناصر همتی، ۳.۱ درصد به سعید جلیلی، ۲.۵ درصد به امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۱.۳ درصد به محسن مهرعلیزاده و ۱.۳ درصد به علیرضا زاکانی اشاره کرده‌اند. ۳۷.۳ درصد مشارکت‌کنندگانی که هنوز کاندیدای موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند به این سوال پاسخ نداده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو