حمام‌ گرم راهی مفید برای کاهش فشار خون

85

1400/3/23

13:18


حمام‌ گرم راهی مفید برای کاهش فشار خون

سلامت نیوز: محققان دریافته‌اند که حمام کردن می‌تواند از مزایای مشابه ورزش هوازی با شدت کم برخوردار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ام اس ان، حمام‌های منظم با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط هستند. یک بررسی کوتاه جدید توسط دانشگاه کاونتری نشان می‌دهد که آنها مزایای بیشتری و تقریباً همسطح با ورزش‌های متوسط دارند.

بعد از چند دقیقه در حمام گرم یا سونا، احساس آرامش دلپذیری را احساس می‌کنید، سپس ضربان قلب شما افزایش می‌یابد و احساس گرما و تعریق می‌کنید – احساساتی شبیه به هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری.

محققان پاسخ‌های فیزیولوژیکی را بین گذراندن مقادیر مساوی از زمان در وان آب گرم و دوچرخه سواری با شدت متوسط مقایسه کردند.

آن‌ها ۵۰ مطالعه، هم اپیدمیولوژیک (که تعداد زیادی از افراد به دنبال الگو هستند) و هم آزمایشگاه (که فیزیولوژی دقیق را بررسی می‌کنند) ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که درجه حرارت اصلی بدن و افزایش ضربان قلب برای هر دو گروه قابل مقایسه است و در اسکن سونوگرافی عروق نیز بهبودهای مشابهی در جریان خون، فشار خون و سطح گلوکز وجود دارد.

با این وجود دوچرخه سواری منجر به صرف انرژی بیشتر (یا کالری سوزی) می‌شود، در حالی که حمام این کار را انجام نمی‌دهد.

با وجود یافته‌های این مطالعه، حمام‌ها مزایای بی شماری از ورزش را فراهم نمی‌کنند و لازم به ذکر است که ممکن است برای تجربه نتایج مطالعه لازم باشد یک ساعت در یک وان آبگرم با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) بنشینید، که می‌تواند منجر به به سرگیجه و کمبود آب بدن شود.

استحمام گرم به شما کمک نمی‌کند با ایجاد عضله و چربی سوزی ترکیب بدن خود را تغییر دهید، تراکم استخوان شما را افزایش نمی‌دهد و منجر به بهبود استقامت، قدرت یا تحرک نمی‌شود و به همین دلیل است که استفاده از حمام گرم یا سونا نباید جایگزین ورزش شود. اما حمام گرم می‌تواند برخی از مزایای سلامتی را تقلید کند و اگر همراه با ورزش استفاده شود، می‌تواند سلامتی بیشتری ایجاد کند.

حمام گرم می‌تواند با کاهش التهاب و کمک به ماهیچه‌ها برای بهبودی، مکمل‌های یک رژیم ورزشی سالم باشد.

همچنین نشان داده شده است که گرما درمانی برخی از مزایای ضد افسردگی را همانند ورزش دارد. انجام هر دو ورزش منظم و حمام مکرر بهترین گزینه است.

ترجمه از پایگاه خبری شفقنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو