ساترا برای تقویت رسانه‌ها با چین قرارداد بست

منبع: برترین ها

84

1400/3/23

13:20


سه شنبه ۱۸ خرداد با دعوت ساترا رایزن فرهنگی جدید سفارت چین در ایران از سازمان تنظیم مقررات بازدید کرد و سپس با ریاست سازمان سید محمدصادق امامیان به گفتگو پرداخت.

خبرگزاری صبا: سه شنبه ۱۸ خرداد با دعوت ساترا رایزن فرهنگی جدید سفارت چین در ایران از سازمان تنظیم مقررات بازدید کرد و سپس با ریاست سازمان سید محمدصادق امامیان به گفتگو پرداخت.

در این دیدار طرفین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر زمینه‌ساز تقویت تنظیم‌گری و بازار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر شوند. رایزن فرهنگی چین با اشاره به اینکه به وقوع کرونا باعث شده است تا نزدیک به ۹۵۰ میلیون نفر از رسانه‌های صوت و تصویر چینی استفاده کنند، موضوع رسانه‌های اینترنتی را از موضوعات بسیار به روز برشمرد و با اشاره به رویکرد مشابه طرفین، تقویت جایگاه رسانه‌های بومی را از اولویت‌های چین دانست.

در ادامه رایزن فرهنگی چین با اشاره به جلسه مشترک کارشناسان ساترا و سازمان NRTA و CAC بر لزوم استمرار روابط تاکید کرد و همچنین مقرر شد طرفین با برگزاری جلساتی زمینه همکاری مشترک را فراهم آورده و در ادامه در صورت وجود زمینه، طرفین می‌توانند تاسیس نهاد منطقه‌ای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در برنامه بگنجانند، به علاوه هر دو طرف توافق کردند تا با گفتگوهای بیشتر زمینه ایجاد بازارهای مشترک محصولات صوت و تصویر فراگیر برای کاربران ایرانی و چینی فراهم شود و این موضوع به تبادل فرهنگی مستمر بین بخش خصوصی و رسانه‌های اینترنتی منتج خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو