تصویب چندین طرح یک فوریتی امروز در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت ولی برخی اعضا در واکنش به این طرح ها اعلام کردند؛چرا ناگهان در یک ماه و نیم باقیمانده از فعالیت شورای شهر آن هم با قید فوریت به فکر برخی مسائل افتاده اید.

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان و بازسازی مزار مطهر شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بهشت‌زهرا (س) مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

این مسأله با واکنش برخی از اعضای شورای  شهر مطرح شد از جمله مرتضی الویری که در این زمینه گفت: چرا بعد از ۴۲ سال ناگهان در یکماه و نیم باقیمانده از شورای شهر آن هم با قید فوریت به فکر ایجاد یادمانی برای شهدای قبل از انقلاب افتاده‌اید این مسأله قابل توجیه نیست و من هم از این موضوع تعجب می‌کنم.

در واکنش به صحبت الویری حجت نظری عضو شورای شهر گفت:‌آقای الویری یعنی ما در یک ماه و نیم باقیمانده نباید کار و طرح جدیدی را مطرح کنیم و عملیاتی سازیم؟ محسن هاشمی هم در این زمینه گفت: آقای الویری حق دارند چرا که این روزها همه طرح‌های ما یک فوریتی شده است.

زهرا صدراعظم نوری عضو دیگر شورای شهر تهران هم بیان داشت:مقام شهدا و خانواده‌های آنها برای همه ما از جایگاه بالایی برخوردار است و همه جناح‌های سیاسی به این موضوع اهتمام خاصی دارند. لذا از اقدامی که در جهت شهدا باشد مورد عنایت است.

وی افزود: سازمان بهشت زهرا در جهت صیانت و خدمات مطلوب به خانواده شهدا اقداماتی را انجام داده است. در همین راستا پیشنهادی مطرح شد برای شهدای قبل از انقلاب یادمانی برای آنها تدارک دیده شود.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: به علاوه طرح دیگر اینکه یک بانک اطلاعاتی برای این امر در نظر گرفته شود تا شهروندان از طریق یک اپلیکیشن بتواند بیوگرافی هر شهید را مشاهده کند.

سرانجام یک فوریت این طرح با ۱۱ رای موافق در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

همچنین در ادامه صحن امروز اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه های حیات وحش در شهر تهران را بررسی کردند و این لایحه یک فوریتی نیز با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.