این موارد عامل اصلی لرزش و لرزیدن بدن سگ هستند

منبع: دلگرم

89

1400/3/23

14:40


این موارد عامل اصلی لرزش و لرزیدن بدن سگ هستند

علت لرزیدن بدن سگ ها - دلایل لرزش بدن سگ

به گزارش دلگرم : بعضی اوقات علت لرزیدن سگ دلیل کاملا واضح هست. ممکن است از ترس یا حتی احساس سرما باشد. اما بعضی مواقع دلایل دیگری دارد، که ما در این مقاله به علت‌های لرزش بدن سگ می‌‌پردازیم.

پیشگیری کردن از لرزیدن سگ به شما بستگی دارد. گرم نگه داشتن سگ، آرامش او، به روز بودن در مراقبت های پیشگیرانه، تمرینات، ورزش و پیاده روی خوب و دور کردن او از تنقلاتی برای او مفید نیستند، همه در پیشگیری از لرزش سگ به او کمک می‌‌کند. گفته شده برخی از نژادها ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به سندرم مرموز لرزش باشد که هیچ شیوه ای برای درمان یا پیشگیری ندارد.

اگر لرزش سگ با تغییر رفتار، یا علائم دیگر همراه باشد یا با خوردن چیزی جدید شروع شود مهم است که کمک بگیرید. و علت لرزش سگ را بیابید .در حالی که لرزش می‌‌تواند فقط یک مورد ساده از سندرم عمومی‌ لرزش یا سرما باشد، می‌تواند نشانه ای از بیماری های جدی یا حتی اضطراب نیز باشد.

چرا بدن سگ می لرزد ؟

علت لرزیدن سگ و پیشگیری از آن

علت لرزیدن سگ در هوای سرد

بسیاری از سگ هایی که پشم های نازک یا با چربی کمی دارند، مانند سگ تازی و دوبرمن، براحتی سرما می‌خورند. و این امر باعث لرزیدن سگ می‌‌شود. حتی اگر دمای هوا 10 تا ۱۵ درجه سانتیگراد باشد، بعضی از سگ ها سرما می‌‌خورند. بهتر است قبل از پیاده روی های طولانی با سگ خود، وضعیت آب و هوا را چک کنید و به یاد داشته باشید که هوای بارانی و مرطوب در فصل هایی می‌‌تواند سرمای بیشتری نصیب سگ کوچک شما کند و باعث لرزش سگ شما شود.

علت لرزیدن سگ : سندروم عمومی‌ لرزش

بدن بعضی از سگ های کوچک بی دلیل می‌لرزد. هر کسی که در کنار چند چیواوا یا پینچرز می‌نیاتور بوده باشد، قبول دارد که بسیاری از این سگ های کوچک لرزش زیادی دارند. متخصصان نمی‌توانند علت دقیقی برای این لرزش های بدن سگ بیاورند، اما دلیل آن می‌‌تواند این باشد که سگ‌های کوچک اغلب اوقات سردشان است، بیشتر مضطرب می‌‌شوند یا دلایل دیگری داشته باشد.

شما زمانی باید نگران باشید که علت لرزیدن سگ را بیابید که اگر لرزش سگ شما، یک رفتار جدید باشد یا با تغییرات دیگری در رفتار سگ همراه باشد . اگر سگ کوچک شما لرزش زیادی دارد، از دامپزشک خود در مورد آن بپرسید.

دامپزشک شما می‌‌تواند تنش عضلانی را ارزیابی کند و دلایل دیگری را که منجر به لرزش بدن سگ شما می‌‌شود را بررسی کند. او ممکن است تشخیص دهد که سگ سندرم عمومی‌ لرزش (GTS) دارد که با کورتیکواستروئیدها درمان می‌شود.

علت لرزیدن سگ : داشتن ترس و هیجان زیاد

سگ‌هایی که احساسات قوی دارند، لرزش های بدن زیادی دارند. اگر متوجه شدید که لرزش سگ در شرایط خاص شروع و متوقف می‌‌شود (مانند زمان مراجعه به دامپزشک، هنگام بازدید از مهمانان و یا پیاده روی)، این احتمال مثبت وجود دارد که علت لرزش سگ از روی احساسات اوست.

حتی اگر دلیل آن به جای ترس، هیجان باشد بهترین کار این است که برای آموزش سگ از یک مربی یا مشاور کمک بگیرید و سعی کنید استرس را از سگ تان دورکنید. بهتر است برای درمان سگ ترسو، با یک متخصص تربیت سگ مشورت کنید.

علت لرزیدن سگ : ضعف عضلانی یا آسیب دیدگی

آیا تا به حال به قدری ورزش کرده اید که ماهیچه هایتان کمی تکان بخورد؟ یا زمانی که عضله ی خود را در جهت اشتباه می‌کشید، متوجه ارتعاش در آن شده اید؟ همان اتفاق می‌‌تواند برای سگ شما هم بیفتد! ارتعاش علامت رایج درد، آسیب و یا ضعف است.

در صورتی که ارتعاش به یک ناحیه معین (به عنوان مثال، پائین راست راست) محدود می‌شد، که پس از تمرین شدید، و یا با کاهش سطح فعالیت همراه است، با دامپزشک خود مشورت کنید.

حتی ممکن است متوجه شوید که لرزش عضلانی بیشتری هنگام لمس آن ناحیه، یا کشش یا ماساژ آن ناحیه یا زمانی که سگ را تمرین می‌‌دهید، داشته باشد. همچنین بسیاری از سگ‌هایی که به علت لرزش سگ و درد یا ضعف بدنی او باشد.

حتماً بخوانید:

بیماری عفونی در سگ سانان به نام هپاتیت (ICH)

بیماری عفونی در سگ سانان به نام هپاتیت (ICH)

هپاتیت در سگ بیماری عفونی بسیار واگیرداری است که بوسیله عامل ویروسی ایجاد می شود. سگهای جوان زیر یک سالگی قربانیان اصلی این بیماری هستند. اما می…

علت لرزش بدن سگ : علل پزشکی و وجود بیماری‌ها

بیماری های بسیار خطرناکی وجود دارد که می‌‌تواند سبب لرزش سگ شود. بیماری دیستمپر، بیماری های عصبی، بیماری کلیوی و اختلالات تشنج و ... می‌‌توانند باعث ایجاد لرزش سگ ها شوند. هر گونه تغییرات دیگر در رفتار، سطح فعالیت و اشتهای سگ‌ها را با دقت پیگیری کنید.

توجه ویژه به تعداد دفعات، بو و تناسب مدفوع و ادرار سگ خود داشته باشید. اگر لرزش سگ شما نسبتا جدید و همراه با علائم دیگر باشد، در اسرع وقت به یک دامپزشکی مراجعه کنید. با تست کردن او توسط آزمایش‌های مختلف می‌‌توانند علت لرزش سگ را متوجه شوند

همانطور که اکثر بیماری هایی که باعث ایجاد لرزش سگ می‌شوند، قابل درمان یا قابل کنترل هستند، بعضی دیگر مانند دیستمپر، بسیار جدی و اغلب مرگبارند. برای جلوگیری از ابتلا به دیستمپر سگ خود را واکسینه کنید. مراقبت پیشگیرانه خوب همچنین می‌تواند بیماری کلیوی را از بین ببرد. اما علل اختلالات تشنج و بیماری های عصبی را نمی‌‌توان تعیین کرد.

بیماری آدیسون در سگ چیست؟

بیماری آدیسون که در اصطلاح «ترشح زیاد هورمون‌های فوق کلیوی» هم نامی‌ده می‌‌شود، یک نوع بیماری هورمونی است که با بر هم زدن سطح الکترولیت‌ها در بدن می‌‌تواند سگ را بسیار بیمار کند. بهتر است در مورد بیماری آدیسون در سگ‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا در صورت ابتلای سگ‌تان به این بیماری، بتوانید هرچه زودتر به فکر درمان او باشید.

علائم بیماری آدیسون در سگ

اگر سگ بعد از خوردن غذایی تشنج کرد یا لرزش داشت یکی از علت های لرزش سگ می‌‌تواند مسموم شدن او باشد. اما حتما برای یافتن علت لرزیدن سگ خود به دامپزشک ببرید.

درمان لرزش بدن سگ (درمان سگ ترسو)

درمان لرزش سگ بر اساس دلایل اصلی آن، متفاوت است. برای سگی که سرما خورده و یا هیجان زده شده است، درمان به سادگی گرم کردن و یا آرام کردن او است .

اگر این درما‌ن‌ها کمکی نمی‌‌کند، برای یافتن علت لرزش سگ خود را حتما به دامپزشک مراجعه کنید.چند علامت و هشدار وجود دارد که به ما اطلاع می‌‌دهند؛ زمان آن رسیده تا زودتر به یک دامپزشک مراجعه کنیم:

1. لرزش سگ همراه با علائم دیگر مانند: بی حالی، اضطراب، اسهال، لمس شدن یا استفراغ همراه است.

2. لرزیدن سگ با رفتار عادی مانند: زمان بازی یا خواب تداخل پیدا کند.

3. زمانی که پس از خوردن چیزی غیر معمول، بدن سگ شروع به لرزیدن می‌‌کند.

4. هنگامی‌ که بدن سگ می‌لرزد، احساس ناراحتی کند. به (سیگنال های آرام) مانند: نفس نفس زدن از روی استرس، لیسیدن لب یا گوش‌هایی که به عقب کشیده می‌‌شوند، به طور ویژه توجه داشته باشید.

5. اگر سگ شما بیمار یا مجروح باشد، درمان به کمک دامپزشک انجام می‌‌شود. او احتمالا استراحت، ماساژ یا حتی جراحی تجویز کند، که همه بستگی به علت اصلی لرزش بدن سگ دارد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو