طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی مثل بیرون بدون فر در فر kfc ساده خانگی پولکی کابوکی در توستر مک دونالد با آب گازدار

مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب در سراسر جهان است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در سراسر دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد. محبوب ترین نوع مرغ سوخاری مرغ سوخاری پولکی است که در تهیه ان فقط از آرد سفید استفاده می شود. البته در دستورهای خانگی چون خیلی افراد توانایی درست کردن مرغ پلوکی را ندارند، مرغ سوخاری را با پودر پانکو درشت درست می کنند که باعث می شود مرغ سوخاری طعمی شبیه به شنیسل مرغ شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۸ تکه
ماست چکیده۱ لیوان
آرد سفید۲ تا ۳ لیوان
پیاز۱ عدد
آب سرد۱ کاسه
سبزیجات معطر¼ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر پیاز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه به روش رستورانی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پیاز خرد شده را درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سبزیجات معطر تازه یا خشک که می تواند شامل جعفری، ریحان، شوید، نعناع, آویشن، ترخون و … باشد را داخل کاسه می ریزیم. در ادامه ماست را به همراه زعفران دم کرده، فلفل سیاه و مقداری نمک را نیز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس تکه های ران یا سینه مرغ را داخل کاسه می ریزم و به خوبی زیر و رو می کنیم تا قطعات گوشت مرغ به طور کامل به مواد طعم دهنده آغشته شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۴ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا تکه مرغ ها به خوبی مزه دار شوند. در ادامه آرد را به همراه پودر سیر، فلفل سیاه، پودر پیاز و کمی نمک داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و ادویه ها را با قاشق مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند، سپس کاسه حاوی آرد را کنار قرار می دهیم. پس از اینکه تکه های مرغ به خوبی طعم دار شدند، آنها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا در قابلمه ای کوچک روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا کم کم داغ شود. در ادامه تکه های مرغ را درون کاسه آرد می اندازیم و مانند شستن لباس بهم می سابیم تا آرد را به خود جذب کنند و پس از سرخ شدن پولکی شوند.

مرحله هفتم

پس از خارج کردن تکه های مرغ از آرد، انها را درون کاسه آب یخ می اندازیم و مجددا درون آرد قرار می دهیم و خوب می سابیم تا آرد بیشتری را جذب کنند. این کار را باید بین ۳ تا ۵ مرتبه انجام دهیم تا مرغ سوخاری پولکی شود.

مرحله هشتم

حالا تکه های مرغ را به آرامی درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به آرامی سرخ و طلایی شوند. توجه داشته باشید که حرارت همچنان باید کم باشد تا تکه های مرغ علاوه بر اینکه طلایی شوند، کاملا مغز پخت نیز شوند.

مرحله نهم

نکته مهم دیگر اینکه حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده می کنیم تا نسوزد و مرغ ها را سیاه نکند. پس از سرخ شدن مرغ ها، آنها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله دهم

همگی مرغ ها را به همین شکل آماده می کنیم. می توانیم در کنار مرغ سوخاری کمی سیب زمینی را نیز خلالی خرد کنیم و در روغن سرخ کنیم و مرغ های سوخاری را همراه با سیب زمینی های سرخ شده در ظرف می چینیم و نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون , طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی , طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی

طرز تهیه مرغ سوخاری با پفک

برای اینکه مرغ سوخاری شما پولکی شود کافیست مرغ سوخاری را با روش بالا درست کنید. البته روش های دیگری هم برای پولکی شدن مرغ سوخاری است که یکی از آنها استفاده از پفک درشت خرد شده می باشد.

برای این منظور مقداری پفک را درون یک کیسه فریزر می ریزیم و با وردنه یا گوشتکوب به آرامی روی پفک ها می کوبیم تا خرد شوند. توجه داشته باشید که پفک ها را نباید پودر کنیم و برای پولکی شدن مرغ سوخاری باید کمی درشت باشند.

پس از اینکه پفک را خرد کردیم ، انرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. ابتدا تکه های مرغ را درون آرد ساده می زنیم، سپس درون تخم مرغ و در پایان درون پفک خرد شده می غلطانیم، سپس در روغن سرخ می کنیم.