کلاهبرداری ظریف بار ( به اسم ظریف بار ولی باربری دیگر! )

منبع: گهر

152

1400/3/23

17:19


ظریف بار یک شرکت باربری و اثاث کشی می باشد که خودشان کار بسته بندی و جابجایی وسایل را انجام می دهند . معروف شدن این شرکت باعث شده که یکسری سایت فیک و تقلبی با نامهایی شبیه ظریف بار اقدام به کلاهبرداری کنند .

ماجرای کلاهبرداری ظریف بار در تهران

کلاهبرداری ظریف بار  ( به اسم ظریف بار ولی باربری دیگر! ), جدید 1400 -گهر

اما این کار چگونه ممکن است ؟ در ادامه با تصاویر به شما خواهیم گفت که نحوه کلاهبرداری این سایتهای تقلبی به چه صورت است!

ما در گوگل کلمه ظریف بار را جستجو کرده ایم ، اما یکسری از سایتهای تقلبی با کپی برداری از اسم ظریف بار تبلیغ گوگل خریده اند ( کلمه Ad در کنار آنها نشان از آگهی بودن در گوگل دارد) و جالب اینجاست که سه سایتی که تبلیغ گوگل خریده اند و در بالای می باشند و با کادر قرمز رنگ مشخص شده اند هیچکدام ظریف بار اصلی نیستند ، ظریف بار اصلی بعد از تبلیغات گوگل با کادر سبز رنگ در زیر مشخص شده است

کلاهبرداری ظریف بار  ( به اسم ظریف بار ولی باربری دیگر! ), جدید 1400 -گهر

 

اگر قصد جابجایی با ظریف بار اصلی را دارید سعی کنید با تلفن رسمی این شرکت به شماره  ۱۵۰۰ بدون هیچگونه پیش شماره تماس بگیرید.

کلاهبرداری با قیمت نازل پشت تلفن شرکت های متقلب

متدوال ترین کلاهبرداری شرکت های باربری در تهران روش قیمت پایین دادن هست. در انگلیسی به این نوع کلاهبرداری moving scam گفته می‌شود. وقتی شما به شرکت باربری زنگ می‌زنید آن‌ها قیمت بسیار پایینی را پیشنهاد می‌کنند که شما راضی می‌شوید حمل بار خود را به آن‌ها بسپارید ولی آخر سر وقتی می‌خواهید تصفیه حساب کنید آن‌ها تا ۵ برابر قیمت از شما پول دریافت می‌کنند. اگر شما مقاومت کنید با زور و ایجاد سروصدا و دعوا سعی می‌کنند مبلغ اضافی را از شما دریافت می‌کند. . مواردی گزارش شده است که باربری با مشتری ۱۲ میلیون توافق کرده است ولی در آخر ۵۷ میلیون فاکتور باربری ارائه کرده است. ( مشاهده فیلم )

گرو نگه داشتن وسایل ترفند باربری های کلاهبردار

ترفند دیگری که باربری های غیرمجاز استفاده می‌کنند گروگان گیری است. به این صورت که وسایل شما داخل اتاق یا کانتینر ماشین گروگان داشته می‌شود تا شما مبلغ اضافی را پرداخت کنید.

به گفته رئیس اتحادیه: “در مواردی ماشین های غیرمجاز بعد از پایان کار، یخچال، فریزر و تلویزیون را نگه می‌دارند و می‌گویند تا مبلغ بیشتر پرداخت نکنید وسیله را نمی‌دهیم. حتی وقتی نیروی انتظامی مراجعه می‌کند این افراد می‌گویند ابتدا پول را واریز کنید و سپس شکایت کنید و افرادی که پول را پرداخت کردند تاکنون نتوانسته‌اند آن را پس بگیرند.”

کلاهبرداری به نام بیمه باربری

چهارمین ترفندی که باربری های استفاده می‌کنند بیمه کردن وسایل منزل است. براساس اعلام مسئولان اتحادیه باربری گرفتن هر نوع هزینه بابت بیمه توسط اتوبارها مصداق کلاهبرداری است و هیچ شرکتی حق ندارد از مشتریان چیزی به عنوان حق بیمه دریافت کند. بارهای بین شهری هم تا ۲۰ میلیون تومان به صورت رایگان توسط دولت بیمه می‌شوند و بیمه رایگان چیز اضافه‌ی نیست.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو