طرز تهیه ویفر رنگارنگ

طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی مینو

ویفر یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، ویفر فراورده‌ای است که از نان ویفر و کرم تشکیل شده است که می تواند به اشکال مختلف با یا بدون روکش و با انواع مغزی باشد. کرم می‌تواند بین لایه های نان ویفر قرار گیرد. نان ویفر نان ترد و نازک مخصوصی است. توصیه می شود کسانی که فرزند کوچک دارند و دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه برای فرزند خود هستند حتما این بیسکوییت خوشمزه را به صورت کاملا سالم در منزل تهیه کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ویفر رنگارنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ویفر رنگارنگ
آرد سفید۱ لیوان
پودر قند یا شکر آسیاب شده الک شدیک سوم لیوان
روغن مایعنصف لیوان
مواد لازم برای سس کارامل
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
کره۲۵ گرم
نان میکادو یا نان ویفربه مقدار لازم

طرز تهیه ویفر رنگارنگ

مرحله اول

برای تهیه ویفر خوشمزه و مخصوص به روش رنگارنگ ابتدا آرد را دو مرتبه الک می کنیم و در تابه میریزیم. ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم تفت می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به مدت پنج دقیقه روی حرارت مجدد تفت می دهیم تا سرخ شود و سپس زیر تابه را خاموش میکنیم. پودر قند را به آن اضافه می کنیم و مخلوط میکنیم ،اگر که هنوز سفت هست، یکم روغن مایع به آن اضافه می کنیم که نرم تر شود.

مرحله سوم

سپس وانیل را هم به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. آن را کنار می گذاریم و به تهیه سس کارامل می پردازیم. برای تهیه سس کارامل، شکر را داخل یک تابه بزرگ می ریزیم ،روی شعله بزرگ گاز و حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله وقتی که شکر آب شد و از کناره ها شروع به قل زدن کرد شروع می کنیم به هم زدن تا کاملاً شکر حل شود. کره را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، خامه را روی حرارت قرار می دهیم که قشنگ داغ داغ شود.

مرحله پنجم

وقتی که کره به طور کامل حل شد خامه را هم به شکر اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سس کارامل ما آماده است. اگر خیلی سفت شده مقداری آب ولرم به آن اضافه می کنیم. نان میکادو را بر می داریم.

مرحله ششم

روی آن کارامل رو پخش میکنیم، دوباره یه لایه نان میکادو روی کارامل می‌گذاریم و بعدکرم را روی آن می ریزیم، کرم باید گرم باشد. اگر سرد باشد ویفر با کیفیت خوبی به دست نمی آید. بعد یک لایه نان میکادو دیگر روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس دوباره سس کارامل را روی آن پخش می کنیم و یه لایه دیگر نان می گذاریم. باید دقت کرد که سس کارامل زیاد غلیظ‌ نباشد (روان باشد) که راحت روی نان پخش شود. خوب با دست فشار می دهیم که به هم بچسبد.

مرحله هشتم

سپس یک جسم سنگین روی آن میگذاریم و چند ساعت در یخچال قرار می دهیم و بعد از یخچال در می اوریم و به شکل دلخواه برش می زنیم. ویفر ما آماده است. این ویفر، مواد خاصی نمی خواهد و سریع آماده می شود و نیاز به فر ندارد.