طرز تهیه مندی مرغ

طرز تهیه مندی مرغ , دستور پخت مندی مرغ عربی

اصل این غذای عربی مربوط به کشور یمن است ،مرغ مندی (Mandi chicken) یکی از غذاهای خوش طعم است که در برخی کشورهای عربی پخته میشود و در ایران هم طرفداران زیادی دارد. تفاوت غذاهای کشورها عموما در تنوع ادویه ها است. این غذا هم همان برنج و مرغ ماست خودمان است با کمی ادویه و طعم بیشتر. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مندی مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مندی مرغ
مرغ۱ عدد
ادویه مندی۱ قاشق غذا خوری
روغن۲ قاشق غذا خوری
آب لیموترش تازه۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم شده۲ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای برنج
برنج۴ پیمانه
روغن جامد یا کره۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
چوب دارچین۱ تکه
هل۴ تا ۵ عدد
میخک۶ تا ۷ عدد
برگ بو۲ عدد
لیمو خشک۱ عدد کوچک
زعفران دم شده۲ قاشق غذا خوری
چیلی خشک۳ عدد
فلفل سیاه۱۰دانه
نمکبه میزان لازم
آب۲ تا ۳ لیوان
پیاز داغ و پرک بادامبرای تزیین
گشنیز تازه خرد شدهبرای تزیین
ترکیب ادویه ها
پودر زیره۲ قاشق غذا خوری
پودر زردچوبه۱ قاشق غذا خوری
پودر فلفل۱ قاشق غذا خوری
پودر میخک۲ قاشق چای خوری
پودر گشنیز۲ قاشق چای خوری
پودر هل۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه مندی مرغ

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه عربی با نام مندی مرغ ابتدا باید گوشت مرغ را طعم دار کنیم. برای مزه دار کردن مرغ همه مواد را با هم ترکیب می کنیم و همه جای مرغ را با آن آغشته می کنیم و می گذاریم چند ساعت بماند، مرغ باید درسته و با پوست باشد.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا سبک شود. چیلی ،دارچین، هل، برگ بو، فلفل سیاه و لیمو خشک را به آن اضافه می کنیم و به هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم، سپس آب را روی آن می ریزیم در حدی که حدود یک سانت روی برنج آب باشد. حالا روی قابلمه برنج را یک توری فلزی می‌گذاریم و مرغ را روی توری قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اب مرغ از سوراخ های توری به داخل برنج می ریزد و این کار باعث می شود که مندی بسیار خوش طعم شود. در ادامه از آب مرغ که داخل ظرف مرغ مانده چند قاشق روی مرغ می ریزیم و روی مرغ را با فویل می پوشانیم.

مرحله پنجم

سپس داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. بعد از ۲۰ دقیقه حرارت را به ۱۵۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌دهیم و می گذاریم یک ساعت و نیم دیگر بماند تا کاملاً پخته شود. سپس فویل را از روی طرف بر می داریم

مرحله ششم

و گریل را روشن می کنیم تا روی مرغ برشته و طلایی شود. کمی پرک بادام را با روغن تفت می دهیم و یک عدد پیاز خلالی را هم سرخ می کنیم. برای سرو، برنج را کشیده و مرغ را روی آن قرار می دهیم و با پیازداغ ،پرک بادام و برگ گشنیز تازه سرو می کنیم.