بازگشت نمایشگاه کتاب امان پس از یک سال غیبت در زمانه کرونا

113

1400/3/24

01:27


نمایشگاه کتاب امان که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، اوایل پاییز امسال با حضور ناشران و نویسندگان و کتابدوستان در پایتخت اردن برگزار می‌شود.

بازگشت نمایشگاه کتاب امان پس از یک سال غیبت در زمانه کرونا

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: بیستمین نمایشگاه کتاب امان با همکاری وزارت فرهنگ اردن و شهرداری کلانشهر اردن ۲۲ سپتامبر تا دوم اکتبر ۲۰۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی خودرو امان برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر بیش از ۳۵۰ ناشر از ۳۰ کشور عربی و خارجی در نمایشگاه کتاب امان حضور داشته و آن را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ادبی منطقه معرفی کرده‌اند.

وزیر فرهنگ اردن آوریل امسال در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب امان حمایت دولت این کشور را از برگزار شدن نمایشگاه اعلام کرده بود. از این رو، برنامه‌ریزان نمایشگاه کتاب امان از تلاش برای حضور مهمانان و برپا داشتن برنامه‌های امضای کتاب و نشست‌های نقد و بررسی خبر دادند.

قرار است مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امان هم در آینده نزدیک اعلام شود. در سه دوره گذشته نمایشگاه به ترتیب کشورهای تونس، مصر و امارات متحده عربی مهمان ویژه این رویداد مهم فرهنگی و ادبی بودند و برخی برنامه‌های نمایشگاه با موضوع ادبیات و چهره‌های ادبی این سه کشور برگزار شد.

سال گذشته تقریبا تمام نمایشگاه‌های کتاب دنیای عرب به دلیل شیوع گسترده کرونا در منطقه لغو شده بود؛ از ابوظبی و قاهره و ریاض تا امان و مسقط. امسال قرار است نمایشگاه کتاب قاهره از ۳۰ ژوئن تا ۱۵ جولای برگزار شود و زمان برپا شدن نمایشگاه کتاب ریاض هم یک تا ۱۰ اکتبر اعلام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو