اختصاصی/ماجرای اختلاف وزارت بهداشت و شورای شهر بر سر یک نام گذاری

61

1400/3/24

10:39


رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به صحبت های اخیر کیانوش جهانپور بر سر یک نام گذاری ایستگاه مترو توضیحاتی ارائه داد.

اختصاصی/ماجرای اختلاف وزارت بهداشت و شورای شهر بر سر یک نام گذاری

به گزارش خبرنگار بهداشت نیوز، اخیرا کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: شهردار و اعضای شورای شهر نام گذاری ایستگاه مترویی که داخل زمین بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ ترین مرکز ارائه خدمات به بیماران کرونایی در 16 ماه اخیر و بزرگ ترین مجتمع بیمارستانی کشور احداث شده با عنوان مدافعان سلامت یا شهدای مدافع سلامت چه مشکلی دارد؟!

درباره این موضوع به سراغ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران رفتیم تا درباره چرایی این موضوع سوال کنیم. وی در پاسخ به انتقاد کیانوش جهانپور گفت: اصلا چنین موضوع و پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت  به شورای شهر تهران و شهرداری ارائه نشده که بخواهیم با آن مخالفت کنیم. ما مشکلی در این زمینه نداریم چنانچه قبلا اقداماتی مشابه برای حمایت از کادر درمان انجام داده ایم.

وی افزود: شورای شهر تهران از ابتدای شیوع کرونا همگام با وزارت بهداشت اقدامات لازم را جهت مقابله و پیشگیری از کرونا انجام داده و این درحالی بوده مه به دلیل تورم و کرونا شهرداری با مشکلات اقتصادی فراوان همراه بود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا (س) در این مدت اقدامات زیادی انجام داد و پس از آن سازمان پسماند، آتش نشانی و خدمات شهری و شرکت شهر سالم و ... جهت مقابله با کرونا همکاری های بسیار موثری انجام دادند و شهدای زیادی هم در این راستا داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس و راهبران مترو در این مدت مبتلایان و متوفیان زیادی داشته ولی هنوز واکسنی به آنها تعلق نگرفته و جای دارد اقدامات لازم در اسرع وقت برای این عزیزان صورت گیرد.

خداکرمی در پایان با اشاره به اینکه آمار متوفیان کرونا روزانه در تهران بین 40 تا 50 نفر نوسان دارد، گفت: بیش از 31 هزا نفر تاکنون در تهران به دلیل کرونا جان باخته اند و هرچند شیب ابتلا اکنون کاهشی شده ولی رعایت پروتکل ها مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در محیط های سربسته تجمعی همچنان ضروری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو