دریای مدیترانه بزرگ‌‎ترین قبرستان اروپا شده

منبع: برترین ها

94

1400/3/24

14:12


رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی مراسم روز یکشنبه در واتیکان درباره بحران مهاجران و پناهجویان اظهارنظر کرد و دریای مدیترانه را «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا» خواند.

فارس: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان درباره وضعیت ناگوار مهاجران و جان باختن تعداد بسیاری از آنها در دریای مدیترانه حین تلاش برای رسیدن به کشورهای اروپایی هشدار داد.

رهبر کاتولیک‌های جهان که طی سال‌های اخیر بارها درباره بحران سیل مهاجران و پناهجویان به اروپا و وضعیت ناگوار آنها حرف زده است، در سخنرانی روز یکشنبه (دیروز) واتیکان در میدان «سَنت پیتر» در این باره اظهارنظر کرد.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، پاپ فرانسیس در سخنان روز گذشته خود درباره شمار بالای مرگ و میر مهاجران با قایق‌های کوچک و غیر ایمن حرف زد و دریای مدیترانه را «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا» خواند.

عالی‌ترین مقام کلیسای واتیکان به بنای یادبود ایجاد شده در شهر «سیراکوز» ایتالیا برای گرامی داشتن فاجعه واژگونی قایق حامل مهاجران و پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و مرگ تعداد بسیاری از آنها صحبت کرد.

پاپ فرانسیس در مراسم روز یکشنبه همچنین گفت: «باشد که این نماد وجدان همه را درباره بسیاری از فجایعی که در دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد، به خود جلب کند».

طی سال‌های اخیر تلاش مهاجران کشورهای جنگ زده و فقیر از شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا برای رسیدن به کشورهای اروپایی و به ویژه ایتالیا، باعث ایجاد بحران مهاجران شده است. استفاده مهاجران از قایق‌های کوچک بارها باعث فوت شمار زیادی شده است.

بنا بر گزارش دیلی صاباح، طبق آمار سازمان ملل در سال جاری میلادی تعداد ۶۷۰ مهاجر در مناطق مرکزی دریای مدیترانه جانشان را از دست داده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو