مصطفی میرسلیم امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در نشست خبری با اهالی رسانه درباره بداخلاقی ها در مناظرات انتخاباتی و تشبیه شدن آنها به رفتارهای محمود احمدی نژاد، گفت: متاسفانه در جریان رقابت‌های انتخابات بگم‌بگم‌هایی مطرح شد و می توانم بگویم اثر زشت فعالیت‌های زشت و وحشیانه در آمریکا و اروپا در کشور ما هم رایج شد درحالی که در جمهوری اسلامی تا دولت هشتم رایج نبود.

میرسلیم تاکید کرد: افشاگری نه محمل شرعی دارد و نه محمل عرفی. چنین چیزی مجاز نیست اما انجام شد و آقای احمدی نژاد هم این موضوع را باب کرد. که ریشه‌های در فتنه هم به همین حرکت‌ها برمیگردد. یک تعبیر انحراف موجب فتنه شد و بعد خود فتنه موجب تشدید انحراف شد؛ ما هنگام رقابت انتخاباتی باید آنچه خود داریم ارائه کنیم و تشخیص صلاحیت با مردم است.

مشارکت حداقلی ایراد حقوقی ندارد، اما...

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به مضرات انتخاب یک رئیس جمهور با رای حداقلی درجریا انتخابات ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: مشارکت پایین و این انتخاب از نظر حقوقی هیچ اشکال و خدشه‌ای به انتخابات وارد نمی کند و ایراد حقوقی ندارد. اما از نظر اجتماعی آسیب این است که میزان مشارکت نشان از ناامیدی از عملکرد دولت است چون عدم صداقت، بی‌وفایی و خلف وعده دیدند و موجب می شود رای دهنده حس کند از او استفاده ابزاری می شود و عدم رغبت به مشارکت به دلیل مشکلات در دولت است.

وی افزود: مسئولان ما زیاد اشتباه کردند اما حاضر نشدند عذرخواهی کنند و استعفا دهند، و این باعث بی اعتمادی مردم شده است و مسئولان اعتماد مردم را خرج خودشان کردند.

شورای نگهبان ضعف‌هایی دارد

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد شورای نگهبان در جریان احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان اکنون تجربه ۴۰ ساله ای دارد که موفقیت ها و ضعف‌هایی داشته است. مجلس هم ابتکاری در سال گذشته شروع کرد که با برخی اشکالات مواجه شد و به نتیجه نرسید اما قانونا کار باید به گونه ای اصلاح شود که ایفای وظایف شورای نگهبان با مشکلات مواجه نشود چون کارشان هم ساده نیست.

میرسلیم تاکید کرد: ابزارهای شورای نگهبان همین مراجع نظارتی هستند و خودشان هم می توانند تحقیق کنند اما فرصت کافی ندارند و با همین اسناد و صحت‌سنجی آنها تصمیم گیری می کنند.

واکنش لاریجانی به ردصلاحیتش خوب بود

وی همچنین اظهار کرد: به نظر من در مجموع افشای نقاط ضعف صحیح نیست و مسئولیت آنها هم سخت است و برخورد آقای لاریجانی هم خوب بود. مسائلی هم که در فضای مجازی مطرح می شود کار دشمنان است . تشویش اذهان عمومی منطقی نیست. اما به هرحال این تصمیم گیری ها باید قانونمند شود و اینکه چه شخصیت‌هایی مدیر و مدبر است تعیین شود و به مصوبه خوبی برسد.