ونکوور یا مونترال؛ کدام شهر برای زندگی بهتر است؟

منبع: دلگرم

59

1400/3/25

12:08


ونکوور یا مونترال؛ کدام شهر برای زندگی بهتر است؟

به طور کلی افراد با توجه به اهداف و علاقه مندی های خود، شهر خود را انتخاب می کنند ولی ایرانیان معمولا سه شهر مونترال، ونکوور و تورنتو را برای زندگی بعد از مهاجرت انتخاب می کنند. پاسخ این سوال به آنچه شما به دنبال آن هستید بستگی دارد. مونترال به طور متوسط ​​هزینه زندگی کمتری دارد، در حالی که ونکوور به طبیعت زیبا و آب و هوای بهتر مشهور است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به کمک دفتر مهاجرتی اپلو در تهران به بررسی دو شهر پر طرفدار ونکوور و مونترال بپردازیم.

1. آب و هوای مونترال یا ونکوور، کدام بهتر است؟

کل کانادا که شمالی ترین کشور قاره آمریکای شمالی است ، در زمستان سرد می شود. با این حال ، آب و هوا در سراسر کشور متفاوت است. ونکوور به داشتن آب و هوای مطبوع تر معروف است ، در تابستان زیاد گرم نیست و در زمستان هم زیاد سرد نیست. اما در مونترال آب وهوا کمی متفاوت تر است، رطوبت می تواند تابستان ها را گرم و زمستان ها را بسیار سرد کند. اگر تحمل سرمای شدید در زمستان را ندارید، ونکوور انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر عاشق ورزش در فضای باز هستید ، ونکوور بهترین شهر برای شماست. در زمستان ، یک پیست اسکی سی دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. در تابستان ، دوچرخه سواری در کوهستان و ورزش های ساحلی به وفور یافت می شود. اگر بیشتر مانند دویدن به ورزش های روزمره می پردازید ، این شهر هر ساله دارای مسابقات ماراتن و همچنین مسابقات دوچرخه سواری است. هر دو شهر دارای سالن های ورزشی مجهز نیز هستند ، اگرچه عضویت در سالن ورزشی در ونکوور گرانتر از مونترال است.

2. هزینه های زندگی در ونکوور بیشتر است یا مونترال

در بیشتر موارد ، ونکوور شهری گرانتر از مونترال برای زندگی است. ونکوور اغلب در فهرست برترین مناطق جهان برای زندگی جای دارد. ونکوور شهر بزرگی است و محله های زیادی در آن وجود دارد. آپارتمانهای داخل مرکز شهر و خارج از مرکز شهر تقریباً پنجاه درصد در ونکوور گرانتر از مونترال هستند. در سایر هزینه ها نیز مونترال ارزان تر از ونکوور برای زندگی است. قیمت لباس در مونترال تقریباً ده درصد کمتر است و رستوران ها هم معمولاً حدود پانزده درصد ارزان ترند و فعالیت های اوقات فراغت ، مانند رفتن به سینما ، حدود پنج درصد مقرون به صرفه تر است.

متوسط اجاره بها آپارتمان مبله و غیر مبله در شهر های ونکوور و مونترال در ماه می 2021

متوسط اجاره آپارتمان یک خوابه در ونکوور:

مبله : 1898 دلار غیر مبله: 1713 دلار

متوسط اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مونترال:

مبله: 1426 دلار غیر مبله: 1192 دلار

3. زبان رسمی

مونترال در استان کبک (Quebec) است، منطقه ای در کانادا که از فرانسه به عنوان زبان غالب استفاده می کند و بیشتر افراد ساکن در این استان در مدرسه زبان فرانسه می خوانند. البته تقریبا همه افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانند صحبت کنند ولی برخی جشن ها و رویدادها به زبان فرانسوی برگزار می شود. اگر با زبان فرانسه آن هم با لهجه کبکب مشکلی ندارید، مونترال می تواند گینه مناسبی برای زندگی باشد.

ونکوور یا مونترال؛ کدام شهر برای زندگی بهتر است؟

4. موقعیت جغرافیایی ونکوور و مونترال

ونکوور فقط کمی بالاتر از شمال غربی ایالات متحده واقع شده است ، مونترال درست بالاتر از شمال شرقی ایالات متحده واقع شده است. از برجسته ترین شهرها در نزدیکی ونکوور در بریتیش کلمبیا ، ویکتوریا ، کلگری و ادمونتون قرار دارند و مونترال نزدیک به شهرهای کبک ، تورنتو و اوتاوا است. ونکوور درست در اقیانوس است ، در حالی که مونترال بیشتر توسط خشکی محصور شده است. رفت و آمد هر دو شهر آسان است و در نزدیکی شهرهای بزرگ دیگر با جاذبه های بسیار قرار دارند. همچنین می توان از هر دو شهر به ایالات متحده سفر کرد.

5- سیستم آموزشی

هر دو شهر دارای چندین دانشکده با شهرت جهانی هستند. حدود پنج دانشگاه دولتی در منطقه ونکوور هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه کانادا غرب، دانشگاه ونکوور آیلند، دانشگاه کاپیلانو، کالج کلمبیا و لانگارا کالج از جمله موسسات آموزشی ونکوور هستند. از طرف دیگر ، مونترال برای تحصیل و دانشجویان گزینه بسیار مناسبی است. دانشگاه های شهر مونترال از معروف ترین دانشگاه های دنیا هستند. زبان تحصیل در دانشگاه های شهر مونترال انگلیسی و فرانسه است. دانشگاه های مونترال، کنکوردیا، شربروک و مک گیل از معروف ترین دانشگاه های این شهر هستند.

6- سیستم حمل و نقل مونترال در مقایسه یا ونکوور

هر دو شهر دارای سیستم های حمل و نقل عمومی گسترده ای هستند. مونترال دارای سیستم متروی بسیار بهتر است که همیشه در حال گسترش است. سیستم اتوبوس در مونترال نیز بیش از دویست مسیر روزانه و کمی بیش از بیست مسیر شبانه دارد و روزانه بیش از صد مسافر را جا به جا می کنند. علاوه بر شبکه حمل و نقل قوی ، در مونترال قیمت حمل و نقل عمومی پایین تر از ونکوور است.

ونکوور یا مونترال؛ کدام شهر برای زندگی بهتر است؟

7- تراکم جمعیت ونکوور نسبت به مونترال

در حالی که هر دو شهر جمعیت زیادی دارند، تراکم جمعیت ونکوور از مونترال بیشتر است. در ونکوور، تقریباً 5،250 نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کنند، حتی اگر بیش از 630،000 نفر در شهر واقعی زندگی می کنند. از این 630 هزار نفر ، بیش از 45 درصد آنها آسیایی تبار هستند و 47 درصد آنها اروپایی تبار هستند ، و هشت درصد دیگر ترکیبی از اقلیت های دیگر است. سن متوسط ​​جمعیت تقریباً چهل و دو ساله است ، که نشان دهنده جامعه ای بیشتر از خانواده ها است.

در مونترال، جمعیت 1.7 میلیون نفر است ، اما تراکم جمعیت آن تقریباً 2200 نفر در هر کیلومتر مربع است، بنابراین به اندازه ونکوور شلوغ نیست. این جمعیت تقریباً 66 درصد از مردم اروپایی تبار و تقریباً 34 درصد اقلیت ها را تشکیل می دهد که بیشترین اقلیت را سیاه پوستان یا آفریقایی تبارها ، تقریباً ده درصد تشکیل می دهند. سن متوسط ​​برای جمعیت فقط زیر سی و هفت سال است.

8- امنیت

ایمنی منطقه ای که به آنجا نقل مکان می کنید، از اهمیت حیاتی برخوردار است. در ونکوور ، دولت تقریباً بیست درصد بودجه شهر را در اختیار پلیس قرار می دهد. ونکوور از بین سی و پنج شهر ثبت شده ، نهمین میزان جرم و جنایت را در کانادا دارد. این شهر دارای شاخص شدت جرم خشن زیر 73 است.

9- وضعیت اقتصادی

مونترال دومین اقتصاد بزرگ کانادا است. این شهر کمک زیادی به فناوری و صنایع تولیدی می کند . مونترال همچنین از نظر تحصیلات عالی و مشاغل پژوهش محور چیزهای زیادی به بخش خدمات اضافه کرده است. این شهر به قطب راه آهن کانادا معروف است و سهم قابل توجهی در صنعت حمل و نقل دارد. صنعت سرگرمی و چندین مرکز آژانس بین المللی نیز در این شهر خانه ساخته اند.

برای مشاوره تلفنی و یا آنلاین با دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا می توانید روی (http://bia2safa.net/goto/web/url/2559641) کلیک کنید تا با شرایط کار وکیل مهاجرتی بیشتر آشنا شوید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو