طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا

طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا , دستور پخت کیک اسفنجی ویکتوریا

کیک اسفنجی ویکتوریا از یک کیک ساده تشکیل شده است که بین آن را با پوره توت فرنگی یا مربای آن و خامه یا باتر چیز کرم تزیین فیلینگ می کنیم و روی آن را با توت فرنگی تزیین می کنیم. این کیک یکی از انواع کیک های کافی شاپی است اما می توان به عنوان کیک تولد نیز تهیه و سرو نمود. این کیک را می توان در کنار چای یا قهوه یا تنها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی ویکتوریا
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۲۵ گرم
آرد۲۲۵ گرم
کره۲۲۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
شیر۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و مخصوص به روش ویکتوریا کره را نیم ساعت زودتر از یخچال در می آوریم تا نرم شود و هم دمای محیط شود. یک کاسه برداشته و کره نرم شده و شکر را درون آن می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم. همزمان همزن روشن باشد و هرتخم مرغ رو اضافه می کنیم هم می زنیم. سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم. بعد از مخلوط شدن کامل تخم مرغها، وانیل رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد و بکینگ پودر را درظرفی جدا باهم مخلوط می کنیم و در چند مرحله کم کم روی مواد الک می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس شیر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

دو تا قالب ۲۰ را برداشته و کف آن ها را کاغذ روغنی پهن می کنیم. مواد کیک را به طور مساوی بین دوتا قالب تقسیم می کنیم. سطح روی کیک را صاف کرده و درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم

بعداز نیم ساعت تا چهل دقیقه کیک در فر می پزد. باز هم لازم است با سیخ چوبی آن را تست کنیم. بعد از پخت، کیک ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا سرد شود. می توان از پوره توت فرنگی یا مربای توت فرنگی برای فیلینگ کیک ها استفاده کرد.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از سرد شدن کیک، کیک ها را از وسط برش می زنیم. اگر ارتفاع کیک کم باشد نیازی به برش نیست. در ادامه پوره یا مربای توت فرنگی رو روی سطح کیک برش خورده می زنیم. سپس روی آن را خامه می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس لایه بعدی کیک را روی آن قرار می دهیم. به همین روش ادامه می دهیم تا لایه ها تمام شود. روی کیک را با خامه فرم گرفته و توت فرنگی تکه شده تزیین می کنیم. می توان به جای خامه از باتر چیزکرم استفاده کرد.