پخت مربای خوشمزه لبو را حتما امتحان کنید

پخت مربای خوشمزه لبو را حتما امتحان کنید


منبع: آرگا

102

1400/3/26

08:42


مربای لبو از انواع مرباهای خوش طعم و خوشرنگی است که می توانید این مربا را در فصل لبو تهیه کنید؛ در این آموزش آشپزی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای لبو و نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل مربا آشنا سازیم.

مربا لبو از انواع خوراکی های شیرین و خوشمزه است که اغلب در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیردو این مربا از ترکیب شکر و لبو تهیه می شود و در طرز تهیه مربای لبو می توانید برای خوش طعم تر شدن مربا از گلاب و وانیل نیز استفاده کنید.

مربا لبو و مربای آلبالو و مربای زرشک مرباهای خوش طعم خوشرنگی هستند که بهتر است کدبانوهایی که به پخت انواع مربا در منزل علاقه مند هستند از پخت این نوع مرباها غافل نشوند.

روش پخت مربای لبو

مواد لازم

  • لبو : ۱ کیلو گرم
  • گلاب : ۱ قاشق غذاخوری
  • آب : ۵ پیمانه
  • شکر : ۴.۵ پیمانه
  • وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آبلیمو : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای لبو خوشرنگ

برای درست کردن مربای لبو ابتدا لبوها را به خوبی بشویید سپس لبو ها را به شکل دلخواهتان خرد کنید می توانید لبو ها را برای تهیه مربا در صورت تمایل رنده کنید.

مربای لبو خوشرنگ

سپس لبو ها را در قابلمه ای مناسب بریزید و آب را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید تا لبو ها به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند بعد از مدت زمان ذکر شده شکر را به مربا اضافه کنید و اجازه دهید تا مربا به مدت ۱۵ دقیقه دیگر به همراه شکر پخته شود و قوام بیاید.
در مرحله آخر در انتهای پخت وانیل را به مربا اضافه کنید و مربا را هم بزنید تا با وانیل مخلوط شود و بعد از چند دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و گلاب و آبلیمو را به مربا اضافه کنید.

 

طرز تهیه مربای لبو به صورت مرحله به مرحله

نکات طلایی برای پخت بهتر مربا لبو

۱. در صورت تمایل می توانید میزان گلاب مربا را افزایش و یا کاهش دهید.
۲. اگر می خواهید برای پخت مربا لبو از لبوی رنده شده استفاده کنید باید میزان آب را برای پخت مربا کاهش دهید.
۳. از اضافه کردن آبلیمو به مقدار زیاد به مربا لبو خودداری کنید.
۴. بعد از پختن اجازه دهید مربا سرد شود و سپس آن را در ظرف شیشه ای مناسبی بریزید و شیشه مربا را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
۵. توجه داشته باشید که در تمام مراحل پخت مربا باید درب قابلمه باز باشد.

مربای لبو


۶. برای جلوگیری از ایجاد کف روی مربا می توانید یک قاشق غذاخوری سرخالی کره به مربا اضافه کنید.
۷. اگر تکه های لبو کوچک هستند باید مربا روی شعله گاز با حرارت بیشتر پخته شود تا مربا له نشود و اگر تکه های لبو به صورت درشت تر خرد شده اند باید مربا روی حرارت متوسط گاز پخته شود.

طرز تهیه مربا لبو

آموزش تهیه مربای لبو به روش دیگر

مربای لبو را علاوه بر روش بالا با روش دیگری نیز می توانید تهیه و نوش جان کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه مربای لبو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا به راحتی بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • شکر : هفتصد گرم
  • لیو یا چغندر قرمز : یک کیلو
  • وانیل : یک دوم قاشق چای خوری
  • آب : به مقدار لازم
  • پودر پکتینگ : یک قاشق مربا خوری

آموزش تهیه مربا لبو

نحوه تهیه :

در روش تهیه این مربای بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا لبو های قرمز را شسته و پوست کنده و به شکل دلخواه برش دهید سپس شکر را با پیمانه را اندازه گیری نمایید.

حالا به اندازه هر پیمانه شکر پک پیمانه آب به آن بیفزایید سپس آب و شکر را با هم ترکیب نمایید و بر روی حرارت بگذارید و اجازه دهید آب به جوش آید و شکر کاملا حل شود.

در مرحله بعدی جرم روی شهد را با کمک قاشق برداشته و بگذارید شهد به مدت سی دقیقه بجوشد و مقداری غلیظ شود سپس به آن لبو ها را بیفزایید.

حالا حرارت را زیاد کرده تا روی شهد کف نماید و بعد از جمع کردن کف های روی آن، حرارت را متوسط کرده و اجازه دهید به مدت سی و پنج دقیقه بماند تا لبو ها کاملا پخته شوند.

در مرحله بعدی در این فاصله که لبو ها در حال پخته شدن هستند پودر پکتین را با یک لیوان آب سرد ترکیب کرده و به منظور حل شدن روی بخار کتری بگذارید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مربای لبو در پنج دقیقه پایانی پکتین حل شده را همراه با وانیل به مربا بیفزایید و در آخر حرارت را خاموش نمایید و بعد از سرد شدن داخل ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال قرار دهید.

مراحل تهیه مربا لبو

نکته : در زمان قالب زدن لبو ها می توانید اضافی های آن را سرکه بپزید و از آن یک ترشی خوشمزه تهیه نمایید.

طرز تهیه مربای لبو را در این بخش از آشپزی مجله آرگا مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید مربا لبو خوش طعم و خوشرنگی را در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت مربا با انواع میوه ها به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو