چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟


103

1400/3/26

10:39


 

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟

رنگ پوست، قد، فرم صورت و فرم اندام از مواردیست که بسیاری دوست دارند آن را تغییر دهند اما متاسفانه یا خوشبختانه پیشرفت علم هنوز تا حدی نبوده که بتواند برخی موارد را تغییر دهد. پس دانستن برخی نکات شاید بتواند تغییراتی را به وجود آورد تا هر فرد به ظاهر آرمانی خود نزدیک تر شود. رنگ پوست مشخصا یکی از مهمترین این موارد به شمار می­رود و به همین دلیل است که برند های آرایشی فروش و درآمد بسیار بالایی دارند. بسیار از افراد رنگ پوست روشنی ندارند و پوستی سبزه یا تیره دارند. پوست سفید و روشن مورد علاقه ی بسیاری از افراد است. برای داشتن پوستی سفید البته لوازم آرایشی مانند انواع پنکک های پودری یا مایع و همچنین کرم پودر بسیار مناسب به نظر می­رسد اما قبل از استفاده از این موارد بهتر است سری به نزدیک ترین فروشگاه فروش لباس بزنید یا به یک آنلاین شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

  1. پوست خود را بشناسید

رنگ پوست ما ناشی از نوعی رنگدانه طبیعیست که ملانین نام دارد البته رنگ مو و چشمان ما هم بستگی به سطح ملانین در بدنمان دارد و ملانین ها توسط سلول هایی به نام ملانوسیت تولید می­شوند. میزان و سطح ملانینی که بدن هر فرد تولید می­کند به الگوی ژنتیکی او برمیگردد. به همین خاطر رنگ پوست و موی فرزند تا حد زیادی مشابه به والدین او خواهد بود. بنابراین ما دخالتی در تعیین رنگ پوست و موی خود نداشته ایم اما می­توانیم با چند روش تغییراتی در آن به وجود بیاوریم. برای مثال می­توانیم از لباسی استفاده کنیم که با رنگ پوست ما در تضاد باشد و آن را روشنتر یا تیره تر نشان دهد.

  1. لباسی متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟

بسیار مهم است که بدانید چه رنگ های به رنگ پوست شما می­آید و از طرفی کدام یکی از این رنگ ها توانایی روشن‌تر کردن رنگ پوست شما را هم دارند. برای آن که بتوانیم تشخیص دهیم کدام رنگ ها با پوست ما تناسب دارند ابتدا باید بدانیم تناژ رنگی پوستمان گرم یا سرد است. برای این کار آسان ترین روش این است که به رنگ‌های دستان خود نگاه کنید. اگر رنگ های شما سبز به نظر می­رسند تناژ رنگ پوست شما به رنگ های گرم متمایل است و اگر رنگ هایی بنفش یا آبی دارید پوست شما سرد است و اگر بین این رنگ ها یعنی بین سبز و آبیست.

رنگ هایی که کمی به تیرگی میزنند و پوست را به سمت شکلاتی بودن نزدیک می­کنند از دسته رنگ های گرم هستند. پوست هایی که رنگ گرمی دارند بهتر است لباس هایی با رنگ های گرم را به تن کنند. رنگ لباس مناسب با این رنگ های پوستی رنگ هایی هستند که پوست را درخشان و صاف تر نشان می­دهند. برای مثال رنگ قرمز می­تواند چهره شما را باز تر و روشن تر کند همچنین زرد و طلایی بسیار ملایم می­توانند پوستتان را روشن تر نشان دهند. رنگ های سرد مثل برخی آبی ها یا رنگ های بنفش چهره شما را بیمارگون یا خاکستری نشان خواهند داد بنابراین از استفاده از این رنگ ها به صورت غالب در پوششتان خودداری کنید و به عنوان ترکیب در اکسسوری های خود از آن استفاده کنید.

تا حد امکان سعی کنید اگر پوست روشنی دارید و می­خواهید پوستتان روشنتر به نظر برسد از لباس های تیره رنگ و اگر عکس این قضیه صادق است و رنگ پوست گرمی دارید از رنگ های روشن و درخشان استفاده کنید

  1. عینک های آفتابی

استفاده از برخی عینک های آفتابی می­تواند تغییر زیادی در ظاهر چهره شما ایجاد کند. عینک های آفتابی به علت تیره بودن یک تضاد رنگ نسبتا شدید را با پوست شما ایجاد خواهند کرد که این تضاد باعث می­شود چهره­ی شما روشن تر به نظر برسد. رنگ هایی مثل زرد در عینک های آفتابی حالتی دو پهلو دارد و هم چهره شما را درخشان و روشن می­کند و هم جلوه رنگ پوستتان را بیشتر می­کند. البته کسانی که رنگ پوست بسیار سفید و یخی دارند بهتر است از عینک های مشکی رنگ و یا تناژ خاکستری یا آبی کمرنگ استفاده کنند و از عینک های زرد بسیار کمرنگ استفاده کنند.

  1. از لوازم آرایشی مناسب استفاده کنید

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟

برند های آرایشی بهداشتی مطرحی در سراسر جهان همواره به تولید محصولات آرایشی سفیدکننده می­پردازند تا نیاز خیل افراد جامعه به این محصول را برطرف کنند و لوازم آرایشی از پرفروش ترین کالاهای دنیا هستند که دسترسی به آن آسان است و کمک زیادی هم به تغییر چهره افراد می­کند.

داشتن پوستی صاف و مخملی اکنون آرزوییست که با داشتن یک پک آرایشی مناسب و ترجیحا اصل به حقیقت پیوسته و خانم های جوان عموما از کرم پودرها و کانسیلرهای اورجینال از برندهای محبوب آرایشی استفاده می­کنند تا پوستی به تناسب پوست خود، روشن تر و صاف تر داشته باشند.

  1. چند برند آرایشی داخلی با کیفیت

در داخل ایران برند های آرایشی چون برند شون با تولید محصولات ارگانیک بازار خوبی را برای خود ایجاد کرده و مشتریان ثابت خود را دارد. برند مای هم از برند های مشهور ایرانیست که قدمت بالایی در تولید محصولات آرایشی بهداشتی دارد. احتمالا نام برند کالیستا این روزها زیاد به گوشتان خورده است. این برند هم مانند شون یک برند تازه تاسیس نسبت به مای است که با داشتن کیفیت بالا جایگاه خوبی در میان برند های آرایشی داخلی کسب کرده است. کیفیت کرم پودر های شون و کالیستا تقریبا یکسان است با این تفاوت که کرم پودر های کالیستا راحت تر روی پوست می­خوابند و پوست را یکدست تر می­کنند.

  1. محصولات آرایشی خارجی

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت امروزه اکثرما خانم ها نام برند های مشهور آرایشی را می­شناسیم. قیمت خرید این محصولات با دلار محاسبه می­شود و برای اکثر کسانی که داخل ایران زندگی می­کنند نامعقول به نظر می­رسد. اما حقیقت امر این است محصولا خارجی به دلیل فرمولاسیون دقیق و تست شده آسیب کمتری به پوست وارد می­کند.

برند های مطرح در این زمینه شامل برند دوسه، برند مک ، برند میبلین، تارت، رولوشن، هدی بیوتی، مک، فلورمار، ورسای، دایسل، گریماس و …… می­باشند. تمامی این برند ها جزو برند های مشهور و پرطرفداری هستند که بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام مانند صدف بیوتی آنها را مورد نقد و برسی قرار داده اند.

اگرچه استفاده از لباس و اکسسوری های متناسب با رنگ پوست می­تواند کمک بسیاری به روشن تر شدن پوست ما بکند اما لوازم آرایشی همیشه یک گزینه امن و سریع محسوب می­شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که تمامی محصولات آرایشی بهداشتی جدا از جلوه و زیبایی که به چهره ما می­دهند آسیب هایی را هم به پوست ما وارد می­کنند. اگر عادت به استفاده از لوازم آرایشی خصوصا محصولات پوستی دارید بهتر ایت هر ماه و یا هر چند هفته یکبار فیشیال پوست انجام دهید و از یک پزشک پوست یا بیوتی تراپیست کمک بگیرید تا سلامت و شادابی پوست شما حفظ شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو