خوانش معاصر آثار اندی وارهول همراه با اثری دیده‌نشده در موزه هنرهای معاصر تهران

148

1400/3/26

14:07


نمایشگاه پرسونا، مرور آثار اندی وارهول در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران عصر سه‌شنبه ۲۵ خردادماه با حضور هنرمندان در موزه افتتاح شد.

خوانش معاصر آثار اندی وارهول همراه با اثری دیده‌نشده در موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش هنرآنلاین،  هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه پرسونا چهارمین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران پس از به‌سازی و مرمت است. موزه هنرهای معاصر تهران پس از مرمت ۹ بهمن سال گذشته با نمایشگاه آثار اهدایی مرحوم منیژه میرعمادی و دکتر جمشید ناصری و نمایشگاه عکس مفهومی از آثار گنجینه موزه بازگشایی شد. هفته گذشته نمایشگاه پژوهشی نهان بر عیان در موزه آغاز شد و امروز نمایشگاه آثار اندی وارهول گشایش یافته است. تقاضای همیشگی که از موزه هنرهای معاصر تهران وجود داشته است و مخاطبان اشتیاق دارند این است که در تمام دوره‌ها آثاری از گنجینه موزه نمایش داده شود. بنابراین برنامه‌ریزی شده است که به جای چهار نمایشگاه در سال حداقل هشت نمایشگاه در سال برگزار شود که در چهار نمایشگاه در طول سال آثار گنجینه نمایش داده شود و چهار نمایشگاه به  نمایشگاه‌های پژوهشی، آثار هنرمندان معاصر و یا نمایشگاه‌های خارجی اختصاص یابد.

امیر راد، کیوریتور نمایشگاه پرسونا در ادامه گفت: نمایشگاه پرسونا مجموعه آثار اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران است. در مجموع ۲۸ اثر یا هفت مجموعه اثر اندی وارهول در این نمایشگاه ارائه شده که یک اثر تا به حال نمایش داده نشده است. دو فیلم از وارهول نمایش داده می‌شود و یک فیلم هم معرفی می‌شود.

راد افزود: با توجه به برنامه جدید موزه هنرهای معاصر تهران مبنی بر نمایش آثار گنجینه در طول سال فرصتی است تا آثار گنجینه موزه دیده شود. گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بزرگ‌ترین گنجینه مدرنیستی غرب در شرق است و این آثار مدرنیستی با معاصر بودن عنوان موزه هنرهای معاصر تهران تعارض دارد، بنابراین برای اینکه رفتار معاصری صورت گیرد خوانش معاصر از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انجام می‌شود. نمایشگاه پرسونا هم فقط آثار اندی وارهول نیست بلکه دعوت به خوانش دیگرگون از آثار اندی وارهول است تا شناخت بیشتری از این هنرمند دریافت شود. چنانکه نمایشگاه نهان بر عیان هم خوانش معاصری از نقاشی کلاسیک  ایران است.

این نمایشگاه با حضور هنرمندانی ازجمله رضوان صادق زاده، خانجانزاده ، اونیش امین‌الهی، بروجنی ، محمد معمارزاده،محمدرضا فیروزه‌ای، عباس مشهدی زاده، جلال متولی، عباس مجیدی، کامبیز صبری، سعید فلاح فر، فاطمه اسعدی، فریده تطهیری مقدم، ایرج میرزا علیخانی و ... گشایش یافت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه پرسونا (آثار اندی وارهول) تا ۳ مردادماه و نمایشگاه «نهان بر عیان» تا ۱۷ شهریورماه، همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو