فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید

فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید


منبع: نی نی بان

151

1400/3/26

15:50


فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید

 

مصرف این میوه و درست‌کردن اسموتی آن کمک می‌کند تا زنان در سنین میانسالی اندامی زیبا داشته باشند. تضعیف‌شدن اندام بدن یکی از پدیده‌های طبیعی است که با افزایش سن پدیدار می‌گردد، اما این مشکل نباید باعث نگرانی شما شود، چرا که آناناس در این راه به کمک شما آمده و مصرف مقادیر بالای آن این معضل زنانه را رفع می‌کند. در این مقاله با بقیه فواید مصرف آناناس نیز آشنا می‌شوید.

در بخشی از این مقاله می‌خوانید:

  • اسموتی با آناناس
  • بهداشت دهان و دندان
  • حفاظت از چشم
  • کاهش وزن و لاغری با آناناس
  • تقویت باروری مردان
  • تقویت سیستم ایمنی

به گفته پزشکان آناناس سرشار از آنتی‌اکسیدان است که این ماده خواص ضد سرطانی قوی را به این میوه داده است. آناناس فواید ویژه‌ای را برای زنان دارد چراکه به بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

از آنجا که سینه زنان با پاگذاشتن به سن شکل ظاهری خود را ازدست می‌دهد، اثر این میوه به خوبی در این اندام زنانه قابل مشاهده است.

باید گفت که مصرف سیگار و مصرف بیش از حد قهوه این شرایط را وخیم‌تر می‌کند، اما معجزه آناناس شما را خیلی زود شگفت‌زده می‌کند. مصرف اسموتی آناناس در دوران میانسالی مفید است.


فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید


اسموتی با آناناس
در اینجا یک اسموتی فوق‌العاده خوشمزه با آناناس را به شما معرفی می‌کنیم.
مواد لازم عبارت است از:

  • یک فنجان آناناس خردشده
  • یک چهارم فنجان آب اناناس
  • یک دوم فنجان ماست
  • یک چهارم فنجان آب
  • 3 تا 4 قطعه یخ

این مواد را تا به دست‌آمدن یک اسموتی صاف و یک‌دست خوب مخلوط کنید و هر روز پیش از صرف صبحانه از این اسموتی بنوشید. خواص اسموتی آناناس برای سلامتی عبارت است از:

آناناس به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قادر است با سرطانهای دهان مقابله کند، همچنین خواص ویژه‌ آن باعث تقویت لثه‌ها و محافظت دندانها می‌شود.


بهداشت دهان و دندان
آناناس به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قادر است با سرطانهای دهان مقابله کند، همچنین خواص ویژه‌ آن باعث تقویت لثه‌ها و محافظت دندانها می‌شود.
 
حفاظت از چشم
این میوه برای حفاظت چشم‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند، از آنجا که سالمندان تحت تاثیر بازسازی ماکولا قرار دارند، بتاکاروتن موجود در آناناس کمک می‌کند تا از این موضوع جلوگیری شود.
 

سلامت استخوان
آناناس حاوی کلسیم (ویتامین ضروری برای سلامت استخوانها) نیست اما غنی از منگنز می‌باشد که این ماده معدنی کمیاب بوده و برای سلامت، رشد و ترمیم استخوانها بسیار ضروری می‌باشد، یک وعده مصرف این میوه 70 درصد از منگنز توصیه شده را فراهم می‌کند.

این میوه در برطرف کردن یبوست و اسهال، تاثیر خوبی دارد. این دو مشکل هم جزو مشکلات شایع بارداری است. آناناس، فشار خون بالای دوران بارداری را کاهش می‌دهد و از مسمومیت بارداری هم پیشگیری می‌کند.


درمان سرفه
این میوه علاوه بر اینکه حاوی ویتامین C می‌باشد و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، باعث کاهش بروملین می‌گردد، به این معنا که میزان خلط در حفره سینوس دستگاه تنفسی را کم می‌کند.

فواید مصرف آناناس، معجزه می‌کند
آناناس همچنین دارای این فواید است:

کاهش وزن و لاغری با آناناس
شاید ندانید اما آناناس، میوه‌ای کم کالری و کم چربی است که در عین حال، اشتها را هم کاهش می‌دهد و انرژی روزانه را هم تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه ورزشی خانگی


فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید



دیابت
فیبر موجود در این میوه برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک، مفید است چون سطح گلوگز خون را پاین نگه می‌دارد.

اسهال و یبوست
آناناس، غنی از فیبر است و جالب اینکه هم برای رفع یبوست فایده دارد، هم برای رفع اسهال.

تقویت باروری مردان
آنتی اکسیدان های موجود در آناناس، باروری مردها را تقویت می‌کند.


فواید مصرف آناناس، خانم‌ها غافل نشوید


دوران بارداری
همان‌طور که اشاره کردیم این میوه در برطرف کردن یبوست و اسهال، تاثیر خوبی دارد. این دو مشکل هم جزو مشکلات شایع بارداری است. آناناس، فشار خون بالای دوران بارداری را کاهش می‌دهد و از مسمومیت بارداری هم پیشگیری می‌کند. آهن و فولات موجود در آن برای درمان کم‌خونی و همچنین رشد مناسب جنین، موثر است.


بیشتر بخوانید: چه افرادی در معرض خطر پره اکلامپسی قرار دارند؟


تقویت سیستم ایمنی
بله! آناناس،سیستم ایمنی را هم تقویت می‌کند، هم در بزرگسالان و هم در کوکان.

پیشگیری از سرطان
گفتیم که آناناس، آنتی اکسیدان دارد و آنتی اکسیدان، عامل پیشگیری از سرطان است.

پیشگیری از پوکی استخوان
منگنز موجود در آناناس در تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه، موثر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو