تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای ساده

تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای ساده


منبع: آرگا

125

1400/3/26

19:11


تمیز کردن استیل چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به اصول و مراحل شستشوی استیل به خوبی آشنا شوید.

با وجود اینکه این روزها استفاده از لوازم آشپزخانه طرفداران زیادی پیدا کرده است اما این وسایل تا پیش از اینکه کثیف و لکه دار شوند مدرن و براق به نظر می آیند ولی به محض اینکه روی آن اثر انگشت، لکه یا کثیفی قرار گیرد دیگر براق نخواهند بود و بایستی با به کارگیری برخی روش ها اقدام به تمیز کردن ظروف استیل بکنید.

چگونگی تمیز کردن استیل

آشنایی با نحوه تمیز کردن استیل

بهتر است بدانید که ظروف و وسایل استیل در واقع از پرطرفدارترین جنس و رنگ در لوازم خانگی می باشند که بسته به نوع کیفیت و میزان استفاده از این لوازم ممکن است برخی از آن ها لکه شوند و اگر اقدام به تمیزکاری نکنید به مرور زمان درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. به صراحت می توان گفت که دانستن راه های متنوع تمیز کردن و شفاف نگه داشتن این لوازم به شما در حفظ زیبایی آن ها کمک خواهد کرد و شما می توانید با توجه به نوع وسیله استیلی که از روش های مختلف استفاده نمایید.

همانطور که می دانید ظروف استیل به مرور زمان شروع به تیره شدن می کنند و یا اثر لکه های آب را به خود می گیرند و براقی و درخشندگی روز های اول خود را از دست می دهند. جنس استیل از آن جهت که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد باعث شده در مصارفی از جمله لوازم پزشکی یا ظروف آشپزخانه همچنین در صنایع غذا و دارو مورد استفاده قرار گیرد به علاوه استیل مقاومت بالایی در برابر گرما داشته و به هیچ وجه خم نمی شود، تاب بر نمی دارد و رنگ آن مدت بسیار زیادی دوام خواهد داشت.

به طور کلی از دیگر کاربردهای استیل می توان به استفاده در ساخت لوازم آشپزخانه، شیرآلات، سینک ظرفشویی، سماور، نرده، میز و صندلی استیل و لوسترها اشاره کرد. ممکن است گاهی شما به عنوان مصرف کننده ورق استیل پس از مدتی استفاده با مشکل کدر شدن این محصولات روبه رو شده باشید اما باید بدانید که مشکل حاد نبوده و تنها با به کارگیری چند روش می توانید وسیله استیل خود را تمیز و براق نمایید و مجددا از آن لذت ببرید.

نکات ضروری برای شستشوی ظروف استیل:

در ابتدا باید وسایل مورد نیاز برای شستن ظروف استیل را در اختیار داشته باشید و بعد به سراغ انجام نکات ضروری بروید. این وسایل عبارتند از :

  • صابون یا مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • یک پارچه نرم
  • سرکه سفید

وسایل لازم برای شستشوی ظروف

در ابتدا برند کارخانه ای استیل را بررسی نمایید:

می توانید با جستجو کردن نام برند استیل تمام دستورالعمل و نکات ضروری برای شستشوی ظروفتان و یا تمیز نگه داشتن آن را بررسی نمایید و به عبارتی با انجام این مرحله نگرانی تان در مورد خراب شدن یا آسیب زدن به استیل نیز از بین خواهد رفت.

خطوط را پیدا کنید:

توجه داشته باشید که فلزها نیز مانند چوب دارای خطوط هستند و برای تمیز کردن آن ها بایستی شیب و جهت را پیدا کنید و بر اساس آن پیش بروید تا در نهایت تمیز بیشتری از آن دست بیاورید.

تمیزکاری را سریع انجام دهید:

در واقع در بسیاری از موارد استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم می تواند برای استیل های ضد زنگ معجزه آفرین باشد اما اگر لکه ای روی استیل افتاده بهتر است که چندین قطره مایع ظرفشویی هم بدان اضافه نمایید و بر روی سطح استیل بکشید. سپس کف ظرف را به خوبی بشویید و با دستمال خشک نمایید.

برای تمیزکاری از بخار استفاده نمایید:

بهتر است بدانید که برای استرلیزه کردن استیل ضد زنگ می توانید از بخار هم استفاده نمایید زیرا بخار باعث ضد عفونی کردن سطح شده و می توانید آن را به راحتی خشک نمایید. معمولا استیل های ضد زنگ به راحتی خط و خش می گیرند و بهترین روش از بین بردن آن ها استفاده از بخار خواهد بود. سینک

از سرکه استفاده کنید:

همچنین برای از بین بردن چربی یا لکه آب هم می توانید یک پارچه تمیز را با آب و سرکه ترکیب کرده و سپس از بالا تا پایین روی سطح بکشید اما به هیچ وجه نباید اجازه دهید که سرکه روی سطح استیل بنشیند و سپس آن را کامل آب کشیده و در پایان به خوبی خشک نمایید.

مراحل شستشوی ظروف استیل

با جوش شیرین اسکراپ انجام دهید:

چنانچه اثرات مختلفی مانند سوختگی یا لکه های ضخیم تر بر روی ظروف استیلی باقی مانده است باید کمی وقت بیشتری برای تمیزکاری صرف نمایید. در این راستا می توانید از خمیر نرم جوش شیرین استفاده کنید و با کمی رطوبت به لکه بزنید و اجازه دهید مدت زمان ۲۰ دقیقه در همان وضعیت بماند و سپس ظرف استیلی را با آب و مایع ظرفشویی اسکراب نمایید و سپس کامل بشویید و خشک نمایید.

از آرد هم استفاده کنید:

همانطور که می دانید آرد ممکن است کمی محیط را کثیف کند که به همین خاطر پیشنهاد می شود از آن برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده نمایید. برای انجام این روش بایستی استیل سینک را به خوبی تمیز کرده و روی آن را با آرد بپوشانید و سپس با یک پارچه آردها را پاک نمایید.

شوینده های مبل نیز موثر خواهند بود:

جالب است بدانید که این شوینده ها توانایی برق انداختن استیل های ضد زنگ را دارند اما نباید آن را به صورت مستقیم به استیل بزنید. توصیه می شود که در ابتدا یک پارچه را به این شوینده آغشته نمایید و خیسی اضافه را کامل بگیرید و سپس روی استیل بکشید. عمدتا برای نتیجه گیری بهتر بایستی در جهت خطوط روی استیل حرکت نمایید.

می توانید از سرکه و روغن استفاده کنید:

توجه داشته باشید با وجود اینکه  این ترکیب کمی عجیب است اما برای استیل های ضد زنگ بسیار کارآمد خواهد بود و برای استفاده از آن بایستی کمی سرکه را مستقیما به استیل اسپری نمایید و با استفاده از دستمال روی آن بکشید و پس از گذشت چند دقیقه چندین قطره روغن زیتون را به آن اعمال نمایید.

اصول شستن ظرف های استیلی

مایع ظرفشویی همراه با روغن معدنی یا روغن بچه را روی ظروف اعمال نمایید:

یکی دیگر از روش های تمیز کردن استیل استفاده از مایع ظرفشویی است زیرا این ماده برای از بین بردن اثر انگشت از روی ظروف استیل بسیار عالی عمل خواهد کرد. برای انجام این روش در ابتدا بایستی کمی مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید و به استیل بزنید و برای برق انداختن نیز کمی از روغن بچه یا هر روغن معدنی دیگر استفاده نمایید و روی خطوط بکشید.

با مطالعه مطالب رفع بوی بد کولر، تمیز کردن کولر می توانید مهارت بیشتری جهت امر خانه داری کسب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو