هشدار: این ۹ عادت منجر به بزرگ شدن شکم می‌شود

84

1400/3/26

20:03


برخی از عادات بد در زندگی باعث داشتن شکمی بزرگ می‌شوند و استمرار این عادات احتمال افزایش آن را در بدن بالا می‌برند.

هشدار: این ۹ عادت منجر به بزرگ شدن شکم می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز، چربی های شکم خطرناکترین نوع چربی هستند، زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و برخی مشکلات جدی را برای سلامتی انسان بالا می‌برد. برخی از عادات بد در زندگی انسان باعث داشتن شکمی بزرگ می شود و استمرار این موارد می تواند احتمال افزایش این مشکل را در بدن افراد بالا ببرد.

 

۱-نداشتن خواب کافی 

 

به گفته محققان افرادیکه طی شبانه روز حدود پنج ساعت و یا کمتر از آن استراحت داشته باشند احتمال افزایش چربی شکمی در این افراد دو و نیم برابر خواهد بود.

 

۲- خوردن غذا در جمع های بزرگ خانودگی 

 

وقتی با دیگران و یا جمع های بزرگ خانودگی هستیم به طور متوسط ۴۴ درصد غذا می‌خوریم، البته تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد یک وعده غذایی اگر با یک نفر دیگر خورده شود۳۳ درصد بزرگ‌تر از وعده غذایی است که به تنهایی مصرف می‌شود.

 

۳-خوردن غذا در ظروف بزرگ 

 

مطالعات نشان می دهد ۹۸٫۶ درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ‌ استفاده می کنند، به طور مثال: غذای بیشتر، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر را در بر دارد.

 

۴-آهسته بجوید

 

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه رویکردی موفقیت‌آمیز برای کاهش وزن است، لذا آهسته بجوید تا بافت، عطر و پیچیدگی طعم‌ها را حس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید، البته سعی شود بعد از تمامی این مراحل یک جرعه آب بنوشید .

 

۵- هنگام حواس پرتی غذا نخورید

 

زمانی که پشت میز یا مقابل تلویزیون غذا می‌خورید و تمرکزتان روی مسئله دیگری است متوجه نمی‌شوید آیا غذا خورده اید و یا غذا خوب بوده است یا خیر، متاسفانه این حالت منجر به پرخوری می‌شود، لذا سعی داشته باشید با آرامش و حضور ذهن کامل غذا بخورید.

 

۶- تند غذا نخورید

 

۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز دستور سیر شدن را بدهد، بنابراین افرادیکه تند غذا می‌خورند، در هر وعده ۶۶ کالری بیشتر جذب کرده و حذف این رقم برابر با ۹ کیلو کاهش وزن در سال امکان پذیر است.

 

۷-آب کافی

 

مصرف آب کافی برای کلیه عملکرد‌های بدن ضروری است و هرچه بیشتر آب بنوشید، احتمال دفع چربی شکم بیشتر است، همچنین طی مطالعات انجام شده افرادیکه قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشند، ۳۰ درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

 

۸-خوابیدن بیش از اندازه 

 

هرچند کم‌خوابی با افزایش وزن همراه است، اما محققان Wake Forest دریافتند کسانی که بیش از هشت ساعت در شب می‌خوابند نیز چربی شکمی بیشتری دارند.

 

۹-دیر خوردن وعده شام 

 

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن وعده شام می‌تواند به کاهش وزن انسان کمک کند، لذا افراد باید سعی داشته باشند با زود مصرف کردن غذا زمان بیشتری را برای سوزاندن کالری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو