پوتین  افزود: درمذاکرات با بایدن درباره ثبات راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه ای و امنیت سایبری گفت وگو کردیم و در باره بازگشت سفرا  توافق کردیم
پوتین با بیان اینکه روسیه و آمریکا در صدد یافتن راهکار برای مسائل موجود هستند، تصریح کرد: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می گیرند.

وی همچنین از موافقت بایدن  تمدید بیمان استارت2  خبر داد.

او تصریح کرد: هیچ گونه خصومتی بین دو طرف وجود نداشت و تنها درباره مسائل اختلافاتی داشتیم.
پوتین اظهار داشت: روسیه و آمریکا در صدد یافتن راهکار برای مسائل موجود هستند و  مسوولیت خاصی در باره امنیت جهانی دارند  و ما این مسوولیت را می بذیریم.


وی با بیان اینکه در دیدار با بایدن توافق شد رایزنی ها در عرصه ثابت راهبردی آغاز شود تصریح کرد:  گفت و گوها سازنده بود؛ تمایل  برای یافتن راهی در جهت نزدیک کردن مواضع از سوی طرفین ابراز شد.
 

ولادیمیر پوتین همچنین گفت» روسیه نیز مانند آمریکا در مرزهای خودش تمرینات نظامی انجام می دهد اما تمریناتی را انجام نمی دهد که تجهیزات خود را به مرزهای آمریکا بکشاند.

ویاعلام کرد: روسیه تمرینات نظامی در نزدیکی مرزهای آمریکا انجام نمی دهد ولی آمریکایی ها در حال حاضر این کار را انجام می دهند.

گفتگوهای روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، در مجموع 4.5 ساعت و با احتساب یک وقفه ادامه داشت.. این مذاکرات نیز حدود ساعت 18.05 به وقت مسکو پایان یافت.

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در "ویلای لاگرانژ"، در حاشیه دریاچه شهر ژنو در سوئیس برگزار شد.


این خبر تکمیل می شود