کشف بقایای یک کشتی ۲۰۰ساله در سنگاپور

منبع: برترین ها

60

1400/3/26

22:03


باستان شناسان در سنگاپور روز چهارشنبه اعلام کردند بقایای یک کشتی که دو قرن پیش در نزدیکی ساحل این کشور غرق شده بود کشف شده است.

یورو نیوز: باستان شناسان در سنگاپور روز چهارشنبه اعلام کردند بقایای یک کشتی که دو قرن پیش در نزدیکی ساحل این کشور غرق شده بود کشف شده است.

این کشتی حامل اشیایی از جنس سرامیک و دیگر کالاهای تزئینی و کاربردی بود. کشف بقایای این کشتی از نظر باستان شناسان نشان دهنده اهمیت تاریخی سنگاپور در حمل و نقل دریایی است.

کشف بقایای یک کشتی ۲۰۰ساله در سنگاپور

سنگاپور در گذشته نیز مانند امروز یکی از قطب های تجارت دریایی بود. کشتی هایی که بین اقیانوس هند و دریای جنوب چین در رفت و آمد بودند از نزدیکی ساحل سنگاپور عبور می کردند.

بنا به اعلام هیات میراث فرهنگی سنگاپور بقایای کشتی کشف شده در اعماق آب های منطقه پدرا برانکا در شرق تنگه سنگاپور قرار داشت. غواصان پیش از این در سال ۲۰۱۵ به طور تصادفی بقایای یک کشتی دیگر را در نزدیکی ساحل سنگاپور کشف کرده بودند. آن کشتی حامل اشیایی سرامیکی بود که قدمت آنها احتمالا به قرن چهاردهم میلادی بر می گشت.

به گفته باستان شناسان کشف بقایای این کشتی نشان می داد که سنگاپور پیش از ورود استعمارگران بریتانیایی در سال ۱۸۱۹ نیز یکی از قطب های تجاری آسیا بود. جستجو برای کشف کامل بقایای این کشتی باعث شد تا غواصان لاشه کشتی دیگری را که خبر کشف آن روز چهارشنبه منتشر شد پیدا کنند.

به گفته باستان شناسان دومین کشتی غرق شده احتمالا یک کشتی تجاری ساخت هند بوده است که در سال ۱۷۹۶ میلادی در مسیر حرکت از چین به مقصد هند غرق شد. محموله های این کشتی احتمالا قرار بوده است در نهایت به بریتانیا منتقل شود.

طبق اعلام هیات میراث فرهنگی سنگاپور مراحل جستجو و کشف بقایای این دو کشتی طی سال جاری به پایان رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو