نحوه کاشت گل زنبق و پرورش این گل زیبا

منبع: آرگا

130

1400/3/27

00:12


در این مطلب آرگا برای شما علاقمندان به گل و گیاه درباره شرایط کاشت گل زنبق و نگهداری از این گل بسیار زیبا شرح خواهیم داد، خواهشمندیم با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که در کاشت گل زنبق به علت بلند قد بودن پیاز آن، کاشتن گیاه درون گلدان مناسب نیست. البته نوع دیگری از پیاز گل زنبق نیز وجود دارد که به صورت اصلاح شده است و کوتاه می باشد.

کاشت گل زنبق

 نحوه کاشت گل زنبق و پرورش آن

نام لاتین گل زنبق Dwarf iris است و با نام علمی Iris reticulate شناخته می شود. گفته می شود این گل تا ۳۰۰ گونه مختلف دارد. امروز می خواهیم درباره نحوه کاشتن گل زنبق برای شما مطلبی را ارائه دهیم امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد. اگر قصد پرورش گل زنبق درون گلدان دارید بهتر است در یک گلدان که ۱۲ سانتی متری است ۵ یا ۶ عدد پیاز گل زنبق بکارید.

در مرحله اول محیطی با نیم سایه برای آن مناسب است اما به محض گل دادن این پیازها بهتر است گلدان در معرض نور قرار گیرد. آب دادن بیش از حد پیازها مانع از گل دادن آن ها می شود. زمان مناسب برای کاشت گل زنبق اوایل پاییز است. این پیازها در اواخر زمستان تا وسط بهار گل می دهند.

اموزش کاشت گل زنبق

 

شرایط مورد نیاز کاشتن زنبق

برای کاشتن این گل مانند هر نوع گیاه و گل دیگری  باید شرایطی نظیر نور، دما و آبیاری مناسب در نظر گرفته شود.

  • نور مستقیم آفتاب برای این گیاه مناسب نیست و در دوران گل دهی باید حتما به طور غیر مستقیم در معرض نور آفتاب قرار گیرد.
  • پیازهای تازه کاشته شده این گیاه به دمایی بین ۴ الی ۷ درجه نیاز دارند و دوران گل دهی آن به دمایی بین ۱۳ تا ۱۶ نیازمند می باشد.
  • آبیاری زنبق نیز همانند سایر گل ها باید هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه انجام شود و در حد مرطوب نگه داشتن خاک آن باید آبیاری شود.
  • برای کاشتن گل زنبق خاک هایی چون خاک لومی، کمپوست گلدان و یا فیبر مخصوص مناسب هستند.
  • بهتر است عمق کاشتن پیازهای زنبق ۷ الی ۱۰ سانتی متر باشد و هر کدام از پیازها به فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری از یکدیگر کاشته شوند.

گل زنبق بنفش

 

نا گفته نماند در زمان های قدیم پادشاهان یونانی از گل زنبق برای هدیه دادن به یکدیگر استفاده می کرده اند و یونانیان آن ها در کنار مزار مردگان خود می کاشتند.

برای کاشت و تکثیر دیگر گیاهان و گل های آپارتمانی می توانید از بخش پرورش گل و تکثیر گیاهان بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو