رونمایی بوکوحرام از سرکرده جدید

منبع: برترین ها

80

1400/3/27

11:56


گروه تروریستی نیجریایی بوکوحرام مرگ "ابوبکر شیکاو"، سرکرده تاریخی خود را در درگیری با گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا تایید کرد. این موضوع را اخیرا چند منبع نیز منتشر کردند.

خبرگزاری ایسنا: گروه تروریستی نیجریایی بوکوحرام مرگ "ابوبکر شیکاو"، سرکرده تاریخی خود را در درگیری با گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا تایید کرد. این موضوع را اخیرا چند منبع نیز منتشر کردند.

"باکورا مودو" ملقب به "صحابا" در ویدئویی با ادعای اینکه رئیس جدید گروه بوکوحرام است، مرگ سرکرده تاریخی این گروه تروریستی را اعلام کرد.

صحابا که از فرماندهان مهم بوکوحرام است و به گفته کارشناسان در منطقه دریاچه چاد مستقر است، "ابومصعب البرناوی"، سرکرده گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا را به قتل شیکاو متهم کرد.

این بیانیه که توسط صحابا خوانده شد شایعات زیادی مبنی بر کشته شدن شیکاو از ماه مه را تأیید کرد.

در پیام خود به زبان عربی خواستار انتقام از گروه رقیب است که در سال ۲۰۱۶ از بوکوحرام جدا شد. در این فایل ویدیویی، رهبر جدید بوکو حرام گفت: نیروهای "جماعت اهل سنت برای دعوت و جهاد" در اشاره به نام اصلی بوکو حرام در میادین جنگ به "کفار" درس‌هایی خواهند داد.

مودو سلف خود شیکاو را از "بزرگترین شهدا" که دختران و مردانی را به جا گذاشت، توصیف کرد.

او در حمله به ابومصعب البرناوی او را "گمراه" خواند.

تاکید این گروه بر کشته شدن سرکرده‌اش ۱۰ روز پس از اعلام رهبر داعش در غرب آفریقاست که در یک فایل صوتی گفته بود شکاو برای اینکه‌ به دست داعش اسیر نشود، خودکشی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو