رقیب جدید کلاب‌هاوس رونمایی شد

منبع: برترین ها

77

1400/3/27

13:43


اسپاتیفای به صورت رسمی از پلتفرم شبکه اجتماعی خود برای چت صوتی با نام «گرین روم» (Greenroom) در رقابت با کلاب هاوس برای سیستم عامل اندروید و iOS رونمایی کرد. گرین روم، اولین تلاش اسپاتیفای برای حضور در عرصه پلتفرم‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

دیجیاتو: اسپاتیفای به صورت رسمی از پلتفرم شبکه اجتماعی خود برای چت صوتی با نام «گرین روم» (Greenroom) در رقابت با کلاب هاوس برای سیستم عامل اندروید و iOS رونمایی کرد. گرین روم، اولین تلاش اسپاتیفای برای حضور در عرصه پلتفرم‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

رقیب جدید کلاب‌هاوس رونمایی شد

پس از همه‌گیری کرونا، اپلیکیشن کلاب هاوس موفق شد تا با معرفی نسل جدیدی از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر چت صوتی، کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. البته قابلیت‌های کلاب هاوس برای مدت زیادی در انحصار دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر iOS باقی ماند و تنها چندین هفته از انتشار نسخه رسمی اندروید با امکان دسترسی تمام کشورها می‌گذرد. سایر شرکت‌ها از جمله توییتر با استفاده از خلاء ایجاد شده در سایر پلتفرم‌ها از جمله اندروید توانستند ویژگی‌های مشابه را به محصولات خود اضافه کرده و قسمتی از بازار نوظهور شبکه‌های اجتماعی صوتی را تصاحب کنند. اکنون اسپاتیفای نیز سعی دارد با جذب مخاطبین به گرین روم، در کنار رقبایی مانند کلاب هاوس، توییتر و فیسبوک فعالیت کند.

رقیب جدید کلاب‌هاوس رونمایی شد

سرویس تازه معرفی شده بر اساس اپلیکیشن Locker Room توسعه یافت است که محصولی از Betty Labs محسوب می‌شود و مالکیت آن زیر نظر اسپاتیفای است. لاکر روم در گذشته روی محتوای ورزشی تمرکز داشت اما اکنون موضوعات جدید و متنوعی در گرین روم در دسترس کاربران قرار خواهد داشت. محیط برنامه نیز از رنگ‌های سبز و مشکی آشنای اسپاتیفای بهره می‌برد و در ۱۳۵ کشور مختلف برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

اسپاتیفای اعلام کرده است که تولیدکنندگان محتوا و میزبانان روم‌های پرطرفدار می‌توانند در گرین روم اقدام به کسب درآمد کنند. همچنین امکان ضبط چت‌های صوتی توسط سازنده روم وجود خواهد داشت و می‌تواند آن‌ها را به صورت پادکست نیز منتشر کند. کنترل چت‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های سرویس جدید اسپاتیفای محسوب می‌شود. کاربران برای ورود به پلتفرم می‌توانند از اطلاعات ورودی حساب اسپاتیفای خود استفاده کنند؛ اگرچه بدون ورود نیز می‌توان از برخی قابلیت‌های اپ استفاده کرد.

با توجه به تمرکز اسپاتیفای در حوزه محتوای صوتی، پلتفرم اجتماعی آن پتانسیل استقبال گسترده از سوی کاربران و تولیدکنندگان محتوا را خواهد داشت و شاید در آینده بتواند جایگزینی برای کلاب هاوس محسوب شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو