طرز تهیه کرامبل کیک گردو

طرز تهیه کرامبل کیک گردو , دستور پخت کرامبل کیک گردو و سیب

کرامبل کیک گردو یک کیک لایه ای است که پایه آن مانند کیک های ساده است اما از سیب و مواد کرامبل در بین آن و روی کیک استفاده می شود. وجود گردو و دارچین و شکر قهوه ای، باعث مفید بودن این کیک و همچنین معطر و خوش مزه بودن آن می شود. این کیک جزو کیک های کافی شاپی است و می توان به عنوان عصرانه یا میان وعده آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرامبل کیک گردو در ادام با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای رویه کرامبل
گردوی خرد شده۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱۰۰ گرم
کره۷۰ گرم
دارچین۲ قاشق چای خوری
آرد سفید۶۰ گرم
سیب۱ یا ۲ عدد
مواد لازم جهت تهیه کیک کرامبل
آرد۲ پیمانه
کره۱۱۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر قهوه اینصف پیمانه
شکر سفیدنصف پیمانه
خامه ترش یا ماست خامه ای۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شیر یا باتر میلک۸۰ گرم

طرز تهیه کرامبل کیک گردو

مرحله اول

برای تهیه کرامبل کیک خوشمزه با طعم گردویی در ابتدای کار، رویه کرامبل را تهیه می کنیم. برای این کار، کره را خرد کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم. در ادامه شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده و با پشت قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس گردوی خرد شده را اضافه کرده و در آخر، آرد و دارچین را به مواد اضافه می کنیم. حالا به کمک قاشق یا هر وسیله ای حتی انگشتان دست، شروع می کنیم به هم زدن و مخلوط کردن مواد، تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شود و مانند خرده نان شود.

مرحله سوم

مواد تهیه شده را یک ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا سرد شود. در زمانی که مواد روی کرامبل استراحت می کند، کیک را آماده می کنیم. اولین کار، روشن کردن فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد است. سپس یک کاسه بزرگ برداشته و کره را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله  شکر قهوه ای و سفید را به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مخلوط شکر و کره کاملا نرم شود. تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی یک دقیقه مواد را بهم می زنیم. خامه ترش را اضافه کرده و می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به مواد کیک اضافه می کنیم. این کار را در ۳ مرحله انجام می دهیم تا حالت غلیظ و خمیری پیدا کند. سپس شیر را به آرامی به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا به خوبی ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

مواد کیک باید حالت لطیف و کرمی و غلیظ داشته باشد. این کیک را بدون سیب هم می توان تهیه کرد. ۱ یا دو عدد سیب را شسته و پوست می کنیم و به صورت اسلایس های نازک برش می دهیم. یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کف قالبی را به طور کامل با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس نیمی از مواد کیک را داخل قالب می ریزیم. سطح روی آن را صاف می کنیم. سپس سیب های خرد شده یا اسلایسی را روی مواد کیک می چینیم.

مرحله هشتم

سپس به مقدار دلخواه روی آن را دارچین می ریزیم. در ادامه نیمی از مواد رویه کرامبل را که در مرحله اول آماده کرده بودیم و در یخچال بود را روی سیب ها می ریزیم. در ادامه دوباره بقیه مواد کیک را می ریزیم و به خوبی صاف می کنیم.

مرحله نهم

در پایان باقی مانده مواد رویه کرامبل را ریخته و می توان دوباره سیب هم روی آن بچینیم. قالب را در فر به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه می گذاریم تا پخته شود. بعد از این که پخت، از فر خارج کرده و می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.