تیکدری‌نژاد: رشته اتصال آثار نمایشگاه «بالقلم» پیروی از وحدت وجود است

94

1400/3/28

12:54


محمدحسین تیکدری‌نژاد گفت: هدف از ارائه این آثار در نمایشگاه «بالقلم» نمایش تجربه‌ها، یادها و استمرار در مسیر شناخت است.

تیکدری‌نژاد: رشته اتصال آثار نمایشگاه «بالقلم» پیروی از وحدت وجود است

گروه تجسمی هنرآنلاین: مجموعه آثار محمدحسین تیکدری‌نژاد که با عنوان «بالقلم» در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است. تیکدری‌نژاد در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این مجموعه گفت: این نمایشگاه شامل ۶۴ اثر است که در بازه زمانی دو ساله خلق شده‌اند. این آثار با تکنیک‌های مختلفی از جمله مداد، مرکب و ذغال روی کاغذ و مقوا انجام شده و سبکشان بیشتر فیگوراتیو-انتزاعی است که در مواردی هم به‌طور کامل انتزاعی باقی می‌ماند.

تیکدری‌نژاد افزود: برای من شناخت روح و جان لذت‌بخش‌ و ارجح‌ از صور مادی است. هدف از ارائه این آثار نیز نمایش تجربیات، یادها و استمرار در مسیر شناخت است.

او با اشاره به درون‌مایه آثارش گفت: این آثار مانند نوشتار و سیری روزانه بود که قبل از بهار ۱۳۹۸ شروع شد و تا بهار ۱۴۰۰ ادامه داشت. کارها تفاوت‌هایی در سبک اجرا، مفاهیم، هویت و مضمون دارند که با چیدمانی در قالب‌های منحصر به خودشان روی دیوار و جدا از هم نمایش داده شده‌اند، اما رشته اتصال آن‌ها، ارجاع و پیروی از وحدت وجود است.

این هنرمند تصریح کرد: این اولین نمایشگاه انفرادی من است که بعد از برگزاری ۱۰ نمایشگاه گروهی در شهرهای رشت، اصفهان، تهران و کرمان برگزار شده و پیش از این هم در دو نمایشگاه گروهی دیگر در خانه هنرمندان ایران حضور داشتم.

تیکدری‌نژاد گفت: نمایشگاه‌های فردی و گروهی تفاوت‌هایی دارند که برای مخاطبان محسوس‌تر است. در نمایشگاه گروهی آثاری در ابعاد مختلف وجود دارد و ممکن است هر هنرمند نهایتاً چند اثر محدود داشته باشد اما در نمایشگاه‌های فردی خط فکری و جریان ذهنی هنرمند مشهودتر است. امیدوارم شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، هرچه زودتر بهبود پیدا کند. هرچند باز هم نمی‌توان تأثیر این بیماری را بر روند فکری هنرمندان و جریان هنری جامعه نادیده گرفت.

نمایشگاه «بالقلم» تا ۳۱ خرداد در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو