چرا تارانتینو می‌خواهد بازنشسته شود؟

منبع: ایران آرت

113

1400/3/28

18:29


کوئنتین تارانتینو در اظهارنظری مشهور گفته است که او قصد دارد پس از ساختن دهمین فیلم خود بازنشسته شود اما چرا؟

ایران آرت: کوئنتین تارانتینو در اظهارنظری مشهور گفته است که او قصد دارد پس از ساختن دهمین فیلم خود بازنشسته شود اما چرا این کارگردان صاحب سبک و نامی چنین تصمیمی گرفته و آیا واقعاً پس از ساخت فیلم دهم دست از فیلمسازی خواهد کشید؟ کوئنتین تارانتینو به لطف روایت غیرمتداول و سبک بصری خاص خود و همچنین گشاده دستی اش در به تصویر کشیدن خشونت توانسته به جایگاه خاصی در سینما دست یابد. اگر چه برخی او را به خاطر نمایش خشونت عریان نقد می کنند اما این خشونت را می توان در کلیت داستان قابل دفاع دانسته و بخشی از داستان های کلی دانست که او دوست دارد روایت کند.

دوران فعالیت هنری کوئنتین تارانتینو به عنوان فیلمساز در سال ۱۹۹۲ با فیلم جنایی Reservoir Dogs آغاز شد که مخاطبان را با سبک نویسندگی و شخصیت پردازی خاص وی آشنا کرد، سبکی که پیشقراول فیلم های آینده این کارگردان نامی شد. در حالی که Reservoir Dogs توسط منتقدان و سینماروها مورد استقبال و تمجید قرار گرفت و به عنوان یک فیلم مستقل کلاسیک شناخته می شود، مشهورترین و موفق ترین کار تارانتینو دو سال بعد و با فیلم Pulp Fiction اتفاق افتاد، یک فیلم جنایی دیگر که داستان آن به شکل روایت غیرخطی رخ می داد. از آن زمان به بعد، تارانتینو ژانرهای مختلفی را امتحان کرده است، از جمله ژانر هنرهای رزمی در فیلم های Kill Bill ، ژانر وسترن در Django Unchained و حتی نسخه های آلترناتیوی از تاریخ را در Inglourious Basterds و  Once Upon a Time in Hollywood روایت کرده است.کوئنتین تارانتینو در اظهارنظری مشهور گفته است که او قصد دارد پس از ساختن دهمین فیلم خود بازنشسته شود اما چرا؟

اما وی همیشه گفته است که بیش از ۱۰ فیلم نخواهد ساخت و دهمین فیلم پایان کار او در سینمای هالیوود خواهد بود. قول او برای پایان فیلمسازی پس از ساخت فیلم دهم موضوع تازه ای نیست و هر بار که فیلم جدیدی از او اعلام شده و ساخته می شود، بحث قول معروف تارانتینو بار دیگر نقل محافل می شود. به همین دلیل برنامه ۱۰ فیلمی او بارها مورد پرسش قرار گرفته و حتی برخی آن را یک حقه بازاریابی برای جلب توجه و ایجاد انتظار و حساسیت برای فیلم های آینده وی دانسته اند. اگر چه این برنامه به جلب توجه بیشتر به فیلم های تارانتینو نقش داشت هاست اما تارانتینو عجیب و غریب از قبل دلایل خود برای کناره گیری از فیلمسازی پس از ساختن فیلم دهم را بیان کرده است و همه چیز به میراث او باز می گردد.

به گزارش روزیاتو، تارانتینو هیچگاه از صحبت در مورد میراثی که می خواهد در سینما داشته باشد ابایی نداشته است و به عنوان یک شخص به شدت شیفته سینما، بسیاری فیلمسازان را نام برده و گفته است که نمی خواهد دوره کارش در سینما شبیه این فیلمسازان باشد. برای تارانتینو، کیفیت کار کارگردان با گذشت زمان افت می کند و به همین دلیل او می خواهد تا زمانی که هنوز در اوج قرار دارد بازنشسته شود و به نظر خودش ۱۰ فیلم برای رسیدن به این هدف عدد مناسبی است.

تارانتینو در مصاحبه ای در این باره گفته است: « بسیاری از کارگردانان فیلم های پایانی بسیار بدی داشته اند و [پایان دادن به دوران حرفه ای] با یک فیلم خوب بسیار کمیاب است [اما پایان دادن به آن] با یک فیلم خوب بسیار خارق العاده است». با توجه به این گفته های تارانتینو، وی حتی به شوخی گفته است که شاید او می بایست با فیلم Once Upon A Time In Hollywood به فعالیت فیلمسازی خود پایان می داد و بدین ترتیب می توانست مطمئن باشد که آخرین فیلم او فیلمی موفق و پرفروش بوده اما بدون شک او هنوز ایده های زیادی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان سینما دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو