درحال‌حاضر آینده این مربی هم مشخص نیست و فدراسیون در حال بررسی ادامه همکاری با مرد کروات در مسابقات مرحله بعدی است. در حقیقت فدراسیون در آستانه اخذ یک تصمیم حیاتی و سرنوشت‌ساز است. با این حال چه او بماند و چه برود، کارنامه‌اش تا اینجا موفقیت‌آمیز بوده است. اگر قرار باشد به جزئیات اشاره کنیم، دست‌کم دو تصمیم اسکوچیچ ابتدا انتقادهای زیادی را به همراه آورد، اما در ادامه مشخص شد سیاست مربی کروات درست بوده است.

تصمیم اول: ابتدا اینکه او در بازی دوستانه آبان گذشته برابر بوسنی به مهدی طارمی مرخصی داد. این تصمیم ظاهرا در پی تعامل و توافق اسکوچیچ با طارمی رخ داد. در آن زمان مهاجم بوشهری هنوز نتوانسته بود شرایط باثباتی در تیم باشگاهی‌اش پورتو پیدا کند. طارمی به‌عنوان بازیکن نیمکت‌نشین به میدان می‌رفت و این مساله او را کلافه کرده بود. حضور در یک اردوی ملی و رفت و برگشت برای بازی دوستانه هم می‌توانست شرایط را برای مهدی بدتر کند. در نتیجه او از اسکوچیچ مرخصی خواست و مربی کروات هم پذیرفت. ممکن است این رفتار چندان حرفه‌ای نبوده باشد و با احساسات ملی هواداران هم جور در نیاید، اما واقعا غیبت در آن اردو به نفع طارمی تمام شد. مهاجم ایرانی با حضور در تمرینات نظر کونسیسائو را جلب کرد، به تدریج فیکس شد و در نهایت بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت‌سر گذاشت. این روحیه و اعتمادبه‌نفس باعث شد طارمی با توان بیشتری در خدمت تیم‌ملی باشد و تاثیر مثبتش را روی تیم بگذارد.

تصمیم دوم: بسیاری از تیم‌های آسیایی پیش از شروع دوباره مسابقات انتخابی جام‌جهانی تصمیم گرفتند مسابقات دوستانه و تدارکاتی برگزار کنند. اسکوچیچ اما چنین درخواستی از فدراسیون نداشت. تصمیم او حتی با انتقاد برخی بازیکنان تیم‌ملی هم مواجه شد، اما مربی کروات توضیح داد که چهار بازی متمرکز در یک زمین بی‌طرف به اندازه کافی سنگین هست و نباید با برگزاری مسابقه تدارکاتی، بیش از این بازیکنان را فرسوده کرد. در این مورد هم بعدا ثابت شد سیاست اسکوچیچ درست بوده است. بازیکنان اصلی ما در جریان مسابقه با عراق واقعا خسته شده بودند و مصاحبه بعد از بازی سردار آزمون هم به وضوح نشان داد مسابقات فشرده در گرمای منامه آنها را خسته کرده است. آزمون می‌گفت واقعا نای دویدن نداشته و فقط به‌خاطر اینکه خیانت نکرده باشد به‌کار ادامه می‌داد. نهایتا هم او تعویض شد. در این شرایط مسلما برگزاری یک بازی دوستانه بیشتر، تیم را خسته می‌کرد. اسکوچیچ به دو مسابقه برابر هنگ‌کنگ و کامبوج به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه کرد و به‌نظر می‌رسد تصمیمش به سود تیم‌ملی تمام شد.