طرز تهیه سالاد والدورف

طرز تهیه سالاد والدورف , دستور تهیه سالاد والدورف سیب و کرفس

سالاد والدروف یک سالاد آمریکایی با طعم و ظاهر جذاب است که می تواند به عنوان پیش غذا یا یک شام سبک سرو شود. تاریخچه این سالاد به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد که برای اولین بار در هتل والدروف شهر نیویورک به وجود آمده و کلی طرفدار پیدا کرده است. سالاد والدورف از سالادهای معروف آمریکایی است که با سیب تازه تهیه می شود. مواد اصلی این سالاد سیب تازه ( قرمز یا سفید ) ، کرفس تازه ، گردو ( یا  بادام زمینی) و سس مایونز است. این سالاد در دو نوع تهیه می شود. یک مدل آن شامل فقط سبزیجات است و همین مواد در آن استفاده شده است و یک مدل دیگر از سالاد والدورف با مرغ پخته و گریل شده ترکیب می شود و به چیکن والدورف معروف است. سالاد والدورف  معمولا با برگ های کاهو سرو می شود. مقدار مناسبی از سالاد بر روی برگهای تازه و جوان کاهو قرار می گیرند و برای هر نفر چند عدد گذاشته می شود. این سالاد بسیار خوشمزه است و طعم خاص و سرو متفاوت آن باعث محبوبیت والدورف در سراسر دنیا شده است. در برخی از انواع سالاد والدورف از عسل برای طعم متفاوت استفاده می شود. در برخی دیگر از کشمش یا دانه های انگور ، جعفری خرد شده و بادام زمینی نیز استفاده می شود و استفاده از این چند مواد اضافه سلیقه ای است. سالادهای رژیمی می توانند یک منبع غذایی خوب و خوشمزه برای وعده شام باشند که باعث اضافه وزن هم نمی شوند و وعده سبکی هستند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد والدورف در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
عسل۱ قاشق غذا خوری
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
سیب سبز۲ عدد
کرفس۴ شاخه
کاهو۱ عدد
گردویک سوم پیمانه
کشمشیک چهارم پیمانه
سس مایونزنصف پیمانه
آب لیمو ترش۳ قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد والدورف

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه و مخصوص والدروف در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و ماست، سس مایونز، عسل، آبلیمو، نمک و فلفل را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم. ساقه های کرفس را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کاهو را هم به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سیب سبز را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس همه مواد را به سس اضافه می کنیم. در ادامه گردو و کشمش را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را به آرامی با هم مخلوط می کنیم تا سبزیجات کامل به سس آغشته شود و مزه دار گردد. سپس به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا طعم سس به خورد سالاد بروذ. بعد از آن در ظرف مناسب سرو می کنیم.