طرز تهیه کیک لامینگتون

طرز تهیه کیک لامینگتون , د ستور پخت کیک لامینگتون استرالیایی

این کیک یک کیک خوشمزه است که با مواد ساده تهیه می شود. بین کیک را با مارمالاد فیلینگ می کنند و دور آن را با سس شکلاتی کاور می کنند. سس شکلاتی را می توان آماده تهیه کرد اما در این دستور، روش تهیه آن بیان شده است. این کیک را می توان به عنوان کیک های کافی شاپی تهیه نمود. این کیک را می توان برای عصرانه یا میان وعده سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لامینگتون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک لامینگتون
آرد۱۵۰ گرم
کره نرم۱۲۵ گرم
تخم مرغ درشت۳ عدد
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
نمکیک هشتم قاشق چای خوری
شکر ریز۱۲۰ گرم
شیر پر چرب۱۲۰ میلی لیتر
پودر نارگیل۹۰ گرم
مواد لازم برای سس شکلات
شکلات خرد شده۱۰۰ گرم
پودر قند۴۰ گرم
کره۱۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
شیر۵۰ میلی لیتر
مارمالاد توت فرنگی۱۰۰ گرم برای وسط کیک
پودر نارگیل۱۰۰ گرم برای پوشاندن اطراف کیک

طرز تهیه کیک لامینگتون

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص لامینگتون در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد، گرم می کنیم. در فرهای برقی ۱۶۰ درجه سانتی گراد کافی است. کف قالب لوف ۲۳ در ۱۲ سانتی متر را کاغذ روغنی می اندازیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که کاغذ روغنی را باید به طوری که از لبه های قالب کمی بلند تر باشد درون قالب قرار دهیم. شکر و کره نرم را درون یک کاسه می ریزیم و ۳ دقیقه با دور تند همزن، هم می زنیم. تخم مرغ ها رو دانه دانه به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس هر کدام را ۳۰ ثانیه با دور متوسط همزن می زنیم. وانیل هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کرمی رنگ شود. آرد و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک می کنیم. نارگیل را هم به آن اضافه کرده و کم کم به تناوب با شیر به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس در حد مخلوط شدن، مواد را هم می زنیم. در ادامه مواد را درون قالب می ریزیم و داخل فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه می پزیم. سپس با سیخ چوبی آن را تست می کنیم. در ادامه روی توری فلزی قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله پنجم

سپس با چاقو اره ای کیک را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه روی لایه زیری کیک، مارمالاد می مالیم. سپس قسمت بالایی کیک را روی آن می گذاریم. در این مرحله، باید سس شکلاتی را تهیه کنیم.

مرحله ششم

برای این کار، شکلات و کره و پودر کاکائو را درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. در ادامه مواد را با هم به خوبی مخلوط می کنیم. شیر و پودر قند را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یک دست شود.

مرحله هفتم

می گذاریم کنار تا از حرارت بیفتد اما نباید سرد و سفت شود. سپس اطراف کیک را با سس، شکلاتی می کنیم. سپس با دست یا کاردک پودر نارگیل را به همه قسمت های کیک می زنیم. و نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند و خودش را بگیرد.