طرز تهیه دسر انجیر

داروی دسر انجیر با شیر  ترکیه طرز تهیه دسر انجیر با شیر فراسودمند دسر انجیر چیست

دسر انجیر یک دسر جدید و خاص است که از هیچ افزودنی برای بستن شیر استفاده نمی شود و تنها از دو ماده شیر و انجیر بدست می آید. انجیر در شیر عمل می کند و باعث بسته شدن شیر می شود. این دسر به دلیل وجود انجیر بسیار خوشمزه و در عین حال سالم و مفید است. انجیر خواص زیادی دارد که از آن جمله می توان به تقویت سیستم گوارش و هضم آسان غذا اشاره کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر انجیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر انجیر
شیر۵۰۰ لیتر
انجیر خشک۷ عدد

طرز تهیه دسر انجیر

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مخصوص با انجیر در ابتدای کار، انجیر را اگر خشک است از قبل با کمی آب خیس می کنیم و به تکه های کوچک برش می زنیم تا نرم تر شود. البته می توان از انجیر تازه نیز استفاده کرد که نیازی به خیس کردن ندارد.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. نکته ای که باید در این حین به ان توجه کنیم این است که شیر فقط گرم شود کافی است و نیازی به جوشیدن ندارد.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر گرم شد حرارت را خاموش کرده و انجیر را به شیر اضافه می کنیم. سپس با گوشت کوب برقی آن را له می کنیم. مخلوط مواد را داخل چند لیوان می ریزیم و روی آن را دستمال می کشیم و در دمای اتاق می گذاریم.

مرحله چهارم

این کار باعث می شود که انجیر مثل مایه عمل کند و شیر درون لیوان ها ببندد. سپس به مدت یک ساعت هم درون یخجال استراحت می دهیم و بعد از آن با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. اگر انجیر بیشتری بریزیم دسر شیرین تر می شود.