تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک، چیست؟

منبع: نی نی بان

189

1400/3/29

11:11


یک سوال دارم، خودتان یا اطرافیانتان تا حالا ابدومینوپلاستی انجام داده اید یا اگر قسمتی از بدنتان چاقی موضعی دارد، میدانید کدام روش جراحی برای برطرف کردن آن مناسب است؟
امروز میخواهیم درباره تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک صحبت کنیم و ببینیم این دو روش جراحی چه تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام برای برداشتن چربی کدام قسمت بدن مناسب تر است؟

برای آگاهی بیشتر از تفاوت جراحی ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک به سراغ دکتر سیده رکسانا آتشیان رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر سیده رکسانا آتشیان یا دریافت نوبت از مطب دکتر سیده رکسانا آتشیان کلیک کنید.

تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک، چیست؟

لیپوماتیک

امروزه بسیاری از افراد دچار اضافه وزن هستند که برای کاهش اضافه وزن و زیبایی اندام خود روش های بسیار متعددی را امتحان کرده اند و نتیجه دلخواه خود را دریافت نکرده اند لیپوماتیک یکی از روش های نوین و جدید پیکرتراشی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از این روش افرادی که دچار اضافه وزن موضعی هستند می توانند نتایج دلخواه خود را دریافت کنند. لیپوماتیک با حذف چربی های موضعی رضایت کامل بیماران را فراهم می سازد.

برخی از چربی های موضعی که در نقاط مختلف بدن مشاهده می شود مانند بازوها، باسن، پهلو و ران پا موجب عدم رضایت افراد از اندام خود می شوند که برای رها شدن از این چربی های موضعی روش های مختلفی ارائه شده است یکی از این روش ها لیپوماتیک است که تا حدودی اضافه وزن را کاهش می دهد و ظاهر زیبایی را در اندام های بیمار ایجاد می نماید.

در ناحیه مورد نظر برای انجام لیپوماتیک سوراخی به اندازه 2 الی 5 میلی متر ایجاد می شود و لوله کانولای دستگاه لیپوماتیک از طریق سوراخ های ایجاد شده وارد بافت چربی می شود و سلول های چربی را با استفاده از امواج مادون صوت تخریب می کند. در این روش سوختگی و نکروزپوست مشاهده نمی شود.

تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی

روش ابدومینوپلاستی برای از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع از جراحی برای افرادی مناسب است که در ناحیه شکم خود دارای چربی های اضافی هستند و حجم چربی به مقداری زیادی است که شکم حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است و نمی توان با استفاده از لیپوماتیک این چربی های را خارج کرد. پس از جراحی ابدومینوپلاستی چین و چروکی مشاهده نمی شود و پوست شکم کشیده و صاف می شود. یکی ازمشکلاتی که بعد از بارداری پیش می آید افتادگی شکم است که با جراحی ابدومینوپلاستی می توان این مشکل را برطرف نمود.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که دارای چاقی موضعی می باشند و ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که دارای شکم بزرگ و آویزان هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو