منوچهر حبیبی، با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی این حماسه ماندگار را در تاریخ و تقویم ایران ثبت کردند.

وی افزود: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی هم نتوانست مانع مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی باشد و طبیعتاً اگر شرایط بهتر بود میزان مشارکت خیلی بیشتر از این عدد بود. این میزان مشارکت باعث شادی ملت ایران و قلب مقام معظم رهبری و نگرانی و خشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شدً.

مشارکت ۵۳ درصدی مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات

ایسنا نوشت؛

جعفر مردانی، با اشاره به اینکه مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد بود، اظهار کرد: رای‌گیری استان در شعب اخذ رای  تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: آمار تفکیکی شهرستان‌ها در بحث مشارکت اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است، براساس تصمیم ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و هماهنگی با ستاد انتخابات کشور، رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ در تمامی شعبه‌های اخذ رای روستایی این استان از ساعت ۲۲ پایان یافت.

میزان مشارکت در قزوین، اصفهان، گلستان و چهارمحال و بختیاری چند درصد بود؟

۶۱ درصد گلستانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند

هادی حق‌شناس در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گلستان اظهار کرد: از ساعت ۲ بامداد درب‌های حوزه‌های اخذ رای بسته و از کسانی که در داخل حوزه هستند رای گیری خواهد شد. بعد از آن فرایند شمارش آرا آغاز می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: تا به این لحظه حدود ۸۲۴ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان با بیان اینکه مردم استان یک روز تاریخی را به ثبت رساندند، گفت: امیدواریم نتیجه انتخابات هر چه که باشد، برای مردم استان و کشور خیر به همراه داشته باشد.

حق‌شناس گفت: شمارش آرا در تمامی روستاها آغاز شده و حتی در برخی از روستاها به اتمام رسیده است.

میزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات ۴۴ درصد بود

حیدر قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در استانداری اصفهان افزود: هنوز آمار دقیقی از میزان مشارکت در شهرستان‌های مختلف استان از جمله اصفهان نداریم.

بنابر گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه پیش بینی ما بر این است که نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا امشب اعلام شود، اظهار داشت: به احتمال زیاد نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز تا اواسط امروز توسط وزارت کشور به صورت ملی اعلام می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه امسال زمان انتخابات امسال نسبت به دوره های قبل ۲ ساعت بیشتر بود، اضافه کرد: به همین دلیل شمارش آرا نیز به همین نسبت دیرتر از دوره های گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه شمارش آرا و تجمیع آنها در استان اصفهان در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: نتایج انتخابات شوراهای شهر در اصفهان و شاهین شهر به دلیل اینکه الکترونیکی برگزار شد نسبت به دوره های قبل زودتر مشخص می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه در کلانشهر اصفهان تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر از سایر شهرها بود، افزود: امیدواریم نتایج آنها تا امشب اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی از تخلف جدی در شعبه ها نداشتیم، خاطرنشان کرد: ممکن است مواردی به هیات های  نظارت و شورای نگهبان گزارش شده باشد که در اختیار ما نیست.

 استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان  سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است .